سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف ویتامین D و منابع حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای التهاب مفاصل مفید است همچنین مصرف منابع حاوی اسیدهای چرب امگا 3 با روغن زیتون یا زیتون خاصیت ضد التهابی آن را افزایش می‌دهد.

میترا زراتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: مواد غذایی مختلف در پیشگیری از التهاب مفاصل نقش دارند.

وی گفت: مصرف برخی از موادغذایی در کاهش التهاب مفاصل موثر است و منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 دارای خاصیت ضدالتهابی است و می‌تواند برای التهاب مفاصل مفید باشد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه ادامه داد: بهتر است که منابع حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را با روغن زیتون یا خود زیتون مصرف کرد که خاصیت ضدالتهابی آن را افزایش می‌دهد.

زراتی بیان داشت: در سال‌های اخیر تحقیقات ثابت کرده است که ویتامین D در کاهش التهاب مفاصل نقش دارد همچنین در پیشگیری از بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید نیز ویتامین D نقش موثری برعهده دارد.

وی افزود: پیروی از رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان می‌تواند برای افرادی که به التهاب مفاصل مبتلا هستند مفید باشد همچنین محدود کردن مصرف چربی‌ها می‌تواند در کنترل بیماری‌ها کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha