معاون پیشگیری بهزیستی اعلام كرد: پیش‌نویس قانون جامع پیشگیری از معلولیت‌ها دو هفته آینده تمام می‌شود و پس از آن از طریق وزارت رفاه برای تصویب نهایی تقدیم مجلس می‌شود.

محمود میرزمانی در گفت‌و‌گو با فارس‌ ‌افزود: به دستور وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی كشور چند ماهی است كه كار كارشناسی تدوین قانون جامع پیشگیری از معلولیت‌ها در سازمان بهزیستی در حال انجام است و تقریبا پیش‌نویس این قانون تمام شده است كه طی یك تا 2 هفته آینده برای تأیید نهایی به وزارت رفاه ارسال می‌شود تا تقدیم دولت شود.
وی ادامه داد: هدف از این قانون این است كه برخی غربالگری‌ها و آزمایش‌های تشخیصی قبل از بارداری برای خانواده‌ها به خصوص زوجینی كه ازدواج فامیلی كرده‌اند یا در خانواده‌های آن‌ها سابقه معلولیت وجود دارد اجباری شود و این افراد حتما تحت مشاوره ژنتیك قرار گیرند.
میرزمانی گفت:‌ تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 50 درصد معلولیت‌ها به علت اختلال‌های ژنتیك است و بخش زیادی از این معلولیت‌ها در خانواده‌هایی است كه ازدواج فامیلی كرده‌اند كه اكثر آن‌ها با مشاوره ژنتیك قابل پیش‌گیری است.
وی ادامه داد:‌ تلاش ما این است كه با اجباری شده این آزمایش‌ها از تولد نوزادان معلول در كشور پیشگیری كنیم تا ضمن كاهش درد و رنج این خانواده نسل آینده ما نسلی سالم‌تر و شاداب‌تر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha