یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 40532
سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: قرار گرفتن در زیر نور آفتاب یا استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن و یا برنزه کننده‌های فوری سرطان زاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر نصرت پورسینا با بیان این مطلب اظهار کرد: پوست یکی از بزرگترین ارگان‌های بدن است که بیش از یک متر و نیم وسعت دارد و تمام ارگان های داخلی را می‌پوشاند به طوری که پوست به عنوان یک سد دفاعی بسیار کامل همه اعضای بدن را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه این عضو مهم بدن برای این که بتواند به درستی کار کند باید سالم باشد، ادامه داد: برای سالم نگهداشتن پوست باید مواردی را رعایت کرد چرا که پوست بطور مداوم در معرض تماس با اشیاء و مواد موجود در هواست و نسبت به هرکدام می‌تواند واکنش نشان دهد.

این متخصص پوست با تاکید بر محافظت از پوست در معرض آفتاب، افزود: متاسفانه با وجود عوارض آفتاب، نه تنها برخی از افراد از آفتاب دوری نمی‌کنند بلکه به اشتباه ساعت های طولانی را در کنار ساحل یا استخرهای روباز زیر نورآفتاب قرار می‌گیرند.

دکتر پورسینا اضافه کرد: بعضی از افراد با دستگاه سولاریم و یا برنزه کننده‌های فوری که در بعضی سالن‌های ورزشی و آرایشی ارائه می‌شود اقدام به برنزه کردن می‌کنند که همه این عوامل سبب ایجاد سرطان های پوست و پیش سرطان ها می‌شود و در مواردی نیز ملانوم پوستی که از سرطان های نادر و بدخیم پوست است، بروز می‌کند.

وی به افراد به ویژه جوانان توصیه کرد: از برنزه کردن به هر نحو خودداری کنند و در صورت تمایل به برنزه کردن می‌توانند از کرم هایی که به مدت چند ساعت یا چند روز برنزه می‌کنند و در هنگام شستن نیز برطرف می‌شوند، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha