سلامت نیوز: « مصطفی محمد نجار»در افتتاحیه دو مركز مجهز ترك اعتیاد در مشهدبر ضرورت توسعه و افزایش این گونه مراكز تاكید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور دو مركز مجهز ترك اعتیاد در منطقه سنگ بست و فردوسی مشهدرا افتتاح كرد.

« مصطفی محمد نجار»درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت:با توجه به قانون جدید كه در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح وبه تصویب مقام معظم رهبری رسید خلاهای قانونی در درمان و پیشگیری از اعتیاد به خصوص مواد مخدر صنعتی كه با ضعف قانونی مواجه بود را مرتفع كرد.

وی گفت: ماده 15 این قانون تصریح می كند معتادان می توانند برای درمان و رهایی خود از بلای خانماسوز اعتیاد به مراكز مراجعه وبا حمایت وزارت بهداشت وسازمان های مردم نهاد تحت درمان قرار بگیرند.

ماده 16این قانون نیز می گوید اگر معتادان خود معرف نباشند دولت وظیفه دارد معتادان پرخطر را در مراكز درمان اجباری تحت نظر قرار دهد، لذا در این راستا دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی جدی را با نگاه علمی و پیشگیرانه برای توسعه مراكز ترك اعتیاد در دستور كار خود قرار دهد.

«مصطفی محمد نجار» در بازدید از مراكز ترك اعتیاد اجباری در مشهد گفت: خوشبختانه این مراكز باتوجه به پروتكل های درمانی از استانداردهای لازم در درمان اعتیاد برخوردار واز بخش های مختلف علمی و تخصصی با حضور كارشناسان پزشكی، روان شناسی ، مددكاری اجتماعی و.... بهره مند است.

وی با اشاره به این كه در 12 استان دیگر نیز تا پایان سال مراكز ترك اعتیاد اجباری راه اندازی خواهد شد گفت: توسعه این گونه مراكز مجهز و علمی در كشور یك نیاز و ضرورت جدی است.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور بر محور خود معرفی معتادان استوار است تا فرد بیمار با احساس مسئولیت برای رهایی از چنگال اعتیاد و بازگشت به زندگی اقدام كند و در این صورت نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

وی در خصوص كشفیات مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاكنون نیز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 380 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده است كه این میزان كشفیات با رشد 9 درصدی روبرو بوده است.

وی برخورد با مافیای مواد مخدر را برنامه های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور دانست و گفت: در این عرصه برنامه ریزی ویژه ای را در دستور كار قرار داده ایم و با جدیت موضوع را پی گیری خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha