سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که به یک چارچوب کاری در مورد تبادل انواع کشنده H5N1 آنفولانزای پرندگان در تمامی کشورها دست یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دو کشور اندونزی و چین نسبت به دادن این سویه‌ها بی میل بودند زیرا از هزینه بالای تهیه واکسن بسیار واهمه داشتند.


بررسی‌های مربوط به این توافقنامه هنگامی به وجود آمد که ویتنام اعلام کرد که اولین انسان مبتلا به آنفولانزای پرندگان در آن کشور در نوامبر سال 2005 شناسایی شد.


محققان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که نمونه های ویروسی جمع آوری شده از کشورهای مختلف به آزمایشگاه این سازمان منتقل داده خواهد شد تا بعد از مطالعه و بررسی توسط شرکت های دارویی و با استفاده از نمونه‌های مختلف یک واکسن ترکیبی از انواع سویه‌های ویروسی تهیه شود.

دکتر «مارگارت چان» مدیر قسمت عمومی سازمان بهداشت جهانی گفت: کشورهایی که از همکاری با ما امتناع می کنند و گونه های مختلف ویروسی را با ما مبادله نمی کنند در واقع ما را از مبارزه با پاندمیک شدن آنفولانزای پرندگان بازمی دارند.


بعد از پیدا شدن H5NI در جنوب شرقی آسیا در اواخر سال 2003 ، بیش از 180 نفر در سراسر دنیا بر اثر آنفولانزای پرندگان جان خود را از دست داده اند.


اندونزی با بیش از 70 نفر آمار مرگ و میر بیشترین تلفات را داشته است.


در حال حاضر دانشمندان از این مطلب نگرانند که ویروس از شخصی به شخص دیگر منتقل شود و به آسانی آنها با یک پاندمی عمومی مواجه شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha