یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 40543
سلامت نیوز: پزشكان چینی در یك آزمایش جدید دریافته‌اند كه قهوه از فعالیت‌ ماده‌ای كه با بروز دیابت نوع دوم مرتبط است، جلوگیری می‌كند و به همین دلیل مصرف چند فنجان قهوه در روز تاثیر مهمی در كاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ لینگ شنگ و كیون هوآنگ دو متخصص چینی و دستیاران آنها در این ‌باره یادآور شدند: مطالعات قبلی نشان داد افرادی كه روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند 50 درصد كمتر با خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مواجه می‌شوند. همچنین در ازای نوشیدن هر فنجان اضافی قهوه این خطر تا هفت درصد دیگر نیز كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،‌ این متخصصان می‌گویند افزایش مقدار ماده‌ای موسوم به «پلی‌پپتید آمیلوئید ایزلت انسانی» به طور فزاینده یك فرآیند بیماری‌زایی موثر در بروز دیابت نوع دوم را موجب می‌شود.

در این مطالعه كه در مجله شیمی كشاورزی و مواد غذایی منتشر شده دو گروه از تركیبات موجود در قهوه شناسایی شده است كه از فعالیت پلی‌پپتید آمیلوئید ایزلت انسانی جلوگیری می‌كند. به این ترتیب افرادی كه مرتب قهوه می‌نوشند از مزایای این تركیبات مفید موجود در قهوه در پیشگیری از دیابت نوع دوم بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha