سلامت نیوز: این متخصص زنان و مامایی با بیان اینکه برداشتن رحم در سنین یائسگی و در افرادی که دچار خونریزی‌های شدید هستند مانع از بروز كم خونی و مشكلات بعدی می‌شود، یادآور شد: برداشتن تخمدان‌ها در صورت عملکرد طبیعی آنها و عدم وجود سابقه خانوادگی سرطان تخمدان ضرورتی ندارد.

دكتر محمود متین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فیبروم به عنوان شایع‌ترین تومور لگنی که در 20 تا 25 در صد زنان در سن باروری بوجود می‌آید، اظهار داشت: خونریزی‌های رحمی و فشار لگنی از بارزترین علامت‌های این بیماری هستند.

وی با اشاره به برداشتن رحم به عنوان درمان فیبروم خاطرنشان کرد: در بیمارانی كه نیازی به فرزندان بیشتری ندارند، در سنین یائسگی قرار دارند و از عوارض این بیماری به شدت رنج می‌برند، می‌توان این عمل را انجام داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: برخلاف تصور عموم مردم، فعالیت جنسی بیمار پس از برداشتن رحم بطور طبیعی حفظ می‌شود و این عمل در كاهش میل جنسی بی‌تاثیر است.

وی با اشاره به وجود باورهای غلط در خصوص ارتباط بین برداشتن رحم و افزایش فشار خون و ازدیاد وزن گفت: این تغییرات پس از سن 45 سالگی و در سنین یائسگی ایجاد می‌شود و با توجه به اینكه اغلب برداشتن رحم نیز در این سنین اتفاق می‌افتد، بیماران به اشتباه این مشكلات را به برداشتن رحم نسبت می‌دهند در حالی كه این عوارض ارتباطی با این عمل ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha