اعتیاد روز افزون واقعیت تلخی است که الان در کشور وجود دارد و متاسفانه روز به روز شاهد گسترش پدیده نگران کننده اعتیاد در کشور هستیم.

سلامت نیوز: آمارهای درست و واقعی را نمی دهند و ما از این آمارها ، برآوردها و برنامه ریزی ها را ارائه می دهیم و مجبور به ارائه تخمین هایی از برخی مراجع و آمارهای بین المللی هستیم.

داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، تصریح کرد: عنوان شده که ما دومین کشور استفاده کننده از مواد مخدر در دنیا هسیتم ، این آمار اگر صحیح باشد ، واقعا بحران خطرناکی برای کشورمان است.

وی افزود: اعتیاد روز افزون واقعیت تلخی است که الان در کشور وجود دارد و متاسفانه روز به روز شاهد گسترش پدیده نگران کننده اعتیاد در کشور هستیم.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور در زمینه معضل مواد مخدر، ضعف آمارهایی است که مسئولان مربوطه ارائه می دهند ، آمارهای درست و واقعی را نمی دهند و ما از این آمارها برآوردها و برنامه ریزی ها را ارائه می دهیم و مجبور به ارائه تخمین هایی از برخی مراجع و آمارهای بین المللی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمارهایی هم وجود دارد که مراکز خاصی در کشور تهیه می کنند و بعضا هم به کمیسیون اجتماعی ارائه می شود که در آنها جمعیت معتادین به مواد مخدر از یک و نیم میلیون نفر تا هفت میلیون  نفر متغیر است.

قنبری ادامه داد: نمی شود با توجه به این اختلافات فاحش آماری ، یکی از آنها را مبنای عملکرد و برنامه ریزی ها قرار دهیم ؛ اما باید قبول کنیم که دومین کشور مصرف کننده مواد مخدری در جهانیم و این جای تامل و تاسف دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مصوبات  زیادی را برای مبارزه با مواد مخدر و با هدف کاهش عرضه و محدود کردن تقاضا تصویب کرده است؛ اما مساله موجود این است که این معضل با تصویب چند قانون و مصوبه مجلس حل نمی شود ؛ آنچه مهم است بحث عملکرد و کارهای اجرایی است که ما عزمی جدی در آن نمی بینیم و شاهد موفقیت چشم گیری نیستیم.

وی افزود: علیرغم هزینه های هنگفتی که صورت گرفته ، مبارزه با مواد مخدر در کشور ما ، مبارزه ای ناموفق و شکست خورده است.

قنبری تصریح کرد: ما با مسئولان اجرایی مبارزه با مواد مخدر جلسات منظمی داریم که در این جلسات عملکرد آنها مورد نقد و  بررسی قرار می گیرد اما متاسفانه عملا کارآیی خاصی در زمینه مبارزه با مواد مخدر نداشته اند، به هر حال باید سریعتر برای این معضل بزرگ چاره اندیشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha