یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 40565
سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: «مراكز همسریابی» با رعایت هنجارهای اعتقادی و زمینه‌های اجتماعی در كشور باید ایجاد شوند و به سمت همسریابی درست گام برداشته و هدایت شوند.
علی‌محمد زنگانه با اشاره به رشد «طلاق» در كلانشهرها اظهار كرد: در حال حاضر از هر شش ازدواج در كشور یك ازدواج به طلاق منتهی می‌شود، اما در كلانشهرها این آمار یك طلاق از هر سه ازدواج را شامل می‌شود كه این امر ناشی از تبعات توسعه‌‌یافتگی است.

وی در ادامه با اشاره به رشد آمار طلاق در روستاها، این امر را ناشی از تسریع فرآیند توسعه، استفاده از تكنولوژی‌های جدید همچون ماهواره و نقل و انتقال فرهنگ‌ها دانست.

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور در ادامه با تاكید برلزوم پیگیری استراتژی «آموزش و‌ مشاوره پیش از ازدواج» به منظور كاهش طلاق، عنوان كرد: مشاوره و آموزش پیش از ازدواج بسیار حایز اهمیت و لازم است، مشاوران و روحانیون آموزش‌های لازم برای این امر را دریافت كنند تا بتوانند با مشاوره درست نرخ بروز طلاق را كاهش دهند.

 زنگانه در ادامه با تاكید بر نقش «مشاوران در دبیرستان‌ها» برای آموزش‌های پیش از ازدواج نیز گفت: لازم است، آموزش‌های اخلاقی و ارزش‌های اسلامی در دبیرستان‌ها ترویج شود.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha