یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
سلامت نیوز: مردی كه در جنایتی جنون‌آمیز چهار عضو خانواده‌اش را به قتل رسانده بود 12 ساعت بعد از ارتكاب قتل‌عام، دستگیر شد.

حدود ساعت 21 شامگاه چهارشنبه هفته گذشته صدای شلیك‌های پیاپی گلوله در یكی از خیابان‌های ایلام به گوش رسید و اهالی محل سراسیمه به خیابان آمدند. آنها فهمیدند صدا از خانه یكی از همسایه‌هایشان به گوش رسیده اما نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است. آنها با پلیس 110 تماس گرفتند و دقایقی بعد تیمی از ماموران خودشان را به محل حادثه رساندند. آنها بعد از اینكه داخل خانه رفتند خود را رودرروی صحنه‌ای دلخراش دیدند. جنازه مردی میانسال غرق در خون در هال افتاده بود و روی تنش آثار گلوله دیده می‌شد. ماموران وقتی خانه را بازرسی كردند، سه جنازه دیگر را نیز یافتند. اجساد متعلق به زنی میانسال و زن و مردی جوان بود. كارآگاهان با بررسی صحنه جرم به هویت مقتولان پی بردند و دریافتند مقتولان پدر، مادر و دختر خانواده بودند و همچنین مرد غریبه به احتمال زیاد به‌عنوان میهمان در منزل این افراد حضور داشت.

افسران جنایی كه حتم داشتند این جنایت در پی یك كینه عمیق به وقوع پیوسته است به تحقیق درباره زندگی خصوصی مقتولان پرداختند و فهمیدند دختر خانواده به نام حبیبه از چندی قبل با شوهرش دچار اختلاف شده و خانه او را ترك كرده و به منزل پدرش آمده بود. حبیبه سعی داشت از شوهرش جدا شود و برای این كار پرونده طلاق تشكیل داده و حتی مهریه‌اش را هم به اجرا گذاشته بود. در حالی‌كه شواهد از اختلاف عمیق حبیبه و شوهرش فرهاد حكایت داشت، ماموران سراغ این مرد رفتند و متوجه شدند او از زمان قتل به طرز مرموزی ناپدید شده است. همین موضوع احتمال دست داشتن فرهاد در جنایت را قوت بخشید و جست‌وجوهای وسیعی برای به دام انداختن او آغاز شد.
این تجسس‌ها بعد از 12 ساعت به نتیجه رسید و پلیس به خبری دست یافت كه فاش می‌كرد متهم فراری در كوه‌های اطراف پارك جنگلی چغاسبز پنهان شده است. به این ترتیب گروهی از ماموران به آنجا رفتند و با محاصره كردن محل اختفای قاتل، وی را بازداشت کردند و از او سلاحی را كه در كشتار استفاده كرده بود، یافتند. فرهاد وقتی به اداره آگاهی انتقال یافت بدون هیچ مقاومتی به قتل اقرار و انگیزه‌اش را از این كار انتقام‌جویی عنوان كرد.

او كه با خانواده همسرش نسبت فامیلی نسبی نیز دارد در بازجویی‌ها گفت: «من و حبیبه زندگی‌مان را بدون هیچ مشكلی شروع كردیم اما بعد از مدتی به تدریج اختلافاتی بین ما درگرفت و این كشمكش‌ها آنقدر شدید شد كه همسرم به حالت قهر از خانه بیرون رفت. من برای برگرداندن او تلاش زیادی كردم اما فایده‌ای نداشت و حبیبه طلاق می‌خواست. او شكایت كرد و برای من هم احضاریه آمده بود. زنم وقتی دید حاضر به جدایی نیستم برای اینكه مرا تحت فشار بگذارد مهریه‌اش را به اجرا گذاشت. او در حالی این كار را كرد كه می‌دانست وضعیت مالی چندان خوبی ندارم، قاضی دادگاه هم من را به پرداخت مهریه محكوم كرد. بعد از آن بود كه نسبت به همسرم دچار كینه شدم و چون می‌دانستم حبیبه با حمایت خانواده‌اش این كارها را انجام می‌دهد، تصمیم گرفتم از همه آنها انتقام بگیرم. برای این كار سلاحی تهیه كردم و شب حادثه به خانه پدرزنم رفتم و با این بهانه كه می‌خواهم درباره مشكلات پیش آمده گفت‌وگو و موضوع را حل كنم، داخل رفتم. وقتی وارد خانه شدم، دیدم پسرعمویم هم آنجاست.» متهم به قتل ادامه داد: «صحبت ما بعد از مدتی به مشاجره تبدیل شد و من به‌شدت برافروخته شدم و سلاحم را درآوردم و شروع به تیراندازی كردم. در آن لحظات اصلا به حال خودم نبودم و نمی‌فهمیدم چه كار می‌كنم. بعد از كشتن آن چهار نفر به سرعت از خانه فرار كردم و چون می‌دانستم نمی‌توانم به منزل خودم بروم راهی كوه‌های اطراف پارك جنگلی شدم تا در فرصتی مناسب شهر را ترك كنم ولی فرصت این كار را پیدا نكردم.»
بنابر این گزارش متهم به قتل اكنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او برای افشای سایر ابعاد این جنایت همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha