سلامت نیوز: رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران با بیان اینکه دعا کنیم زلزله ای در تهران نیاید، گفت: نوسازی بافتهای فرسوده شهرتوسط شهرداری صفردرصداست.

حمزه شکیب در گفت و گو با پانا، در خصوص روند نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران، گفت: متاسفانه یا خوشبختانه روند نوسازی بافتهای فرسوده توسط خود مردم در مقایسه با نوسازی توسط شهرداری تهران بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: اگر از نظر واحدی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که تنها 2 هزار واحد توسط سازمان نوسازی بازسازی شده است در حالیکه بیش از 600 هزار واحد بافت فرسوده داریم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر درصدی از فعالیت شهرداری در بخش نوسازی بخواهیم ارائه دهیم سهم شهرداری و سازمان نوسازی صفر درصد و بسیار اندک است، تاکید کرد: مردم به تنهایی درصد قابل توجهی از خانه های فرسوده خود را بازسازی کرده اند.

شکیب در به اینکه چه میزان از ساخت و سازهای جدید در شهر تهران قابل اعتماد است؟ گفت: از آنجا که کنترل و نظارتی درستی بر روند ساخت وساز در شهر نمی شود و امکان دارد تعدادی خوب و تعدادی بد ساخته شود از این رو نمی توان نسبت به این مساله دقیق صحبت کرد.

شکیب با تاکید بر اینکه نمیشود کاری برای ساخت و ساز ایمن کرد، افزود: دعا کنیم تا زلزله در تهران نیاید زیرا کاری در این بخش صورت نگرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه متولیان اصلی در این بخش نسبت به انجام وظایفشان کوتاهی داشتند از این رو اگر انتقادی در این بخش می شود را باید پذیرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha