یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 40574
سلامت نیوز: گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی كند بلكه اثر معكوس دارد و باعث چاقی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر فروزان صالحی، كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی افراد خیلی گرسنه بمانند و مقدار كمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار كم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می كند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده كند.

وی افزود: اگر بدن گرسنه نگه داشته شود برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می كند كه منجر به چاقی شده همچنین علاوه بر گرسنگی باعث می شود تا قدرت یادگیری كم شود.

دكتر صالحی در ادامه درباره سالم بودن مواد غذایی گفت: از دو جنبه می توان سالم بودن مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد یكی این كه به دور از میكروب و آلودگی ها باشد و اگر به صورت بسته بندی هستند (مثل كیك، شیر و...) باید در هنگام خرید به پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا آن ها توجه شود و اگر بسته بندی نیست مثل میوه و سبزی باید توجه كنند كه ضد عفونی شده باشند.

وی تصریح كرد: چاقی با بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بیشتر در معرض این خطرات هستند. پس اگر افراد چاق باشند نه تنها ظاهرشان زیبا نیست بلكه از درون هم بیمار خواهند بود و این بیماری ها سبب می شوند زندگی افراد مبتلا از روند طبیعی خارج شده ومشكلات زیادی به همراه خواهد داشت.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان كرد: به دلیل این كه علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد است، اگر افراد بتوانند انرژیی كه بیش از حد بدست آورده اند را از دست بدهند، باعث می شود كه چاق نباشند و در واقع ورزش از همین طریق، سبب كم شدن وزن و جلوگیری از چاقی می شود.

به گفته وی، انجام فعالیت بدنی و ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه كافی، سبب می شود افراد همیشه سالم و تندرست بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha