یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 40580
سلامت نیوز: متخصصان دانماركی در یك آزمایش جدید نوعی هورمون روده‌ای را شناسایی كرده‌اند كه می‌تواند اشتها را سركوب كند و بنابراین برای كمك به كاهش وزن و پایین آوردن فشارخون موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این هورمون «پپتید-1 شبه گلوكاگون» یا «GLP-1» نام دارد و زمانی كه ما چیزی می‌خوریم از روده باریك ترشح می‌شود. این هورمون از آنجا كه می‌تواند میزان قند خون را تنظیم كند بعنوان درمانی برای دیابت نوع دوم در نظر گرفته می‌شود.

متخصصان علوم پزشكی دانشگاه كوپنهاگ در آزمایشات اخیر خود متوجه شدند كه هورمون GLP-1 می‌تواند درعین حال اشتها و ولع به خوردن را سركوب كند و از این رو برای مقابله با چاقی كاربرد دارد.

این متخصصان با تجزیه و تحلیل 25 آزمایش كنترل شده با انتخاب تصادفی و با حضور 6000 شركت كننده دریافتند افرادی كه مدت حداقل 20 هفته، دوز مشخصی از این هورمون را دریافت می‌كنند دست كم 71 پوند از وزنشان كاسته می‌شود. این هورمون هم برای بیماران دیابتی و هم برای افراد سالم در زمینه كاهش وزن كاربرد دارد ما تاثیر آن روی افراد غیردیابتی بیشتر است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دكتر دیوید هاسلم رئیس گردهمایی ملی چاقی در انگلیس در این باره خاطرنشان ساخت: هورمون GLP-1 می تواند تحولی چشمگیر در زمینه روش‌های مقابله با بحران چاقی ایجاد كند.

این مطالعه به تفصیل در مجله طب انگلیس ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha