سلامت نیوز: در یك آزمایش جدید تاكید شد مبتلایان به بیماری پسوریازیس باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشند چون این بیماران بیشتر در معرض خطر انسداد عروق سرخرگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ پزشكان در این مطالعه خاطرنشان كردند هرچند این خطر چندان زیاد نیست اما بهتر است مورد توجه قرار بگیرد. این پزشكان در دانشگاه كالیفرنیا كه نتایج مطالعات خود را در مجله آمریكایی كاردیولوژی منتشر كرده‌اند در عین حال تاكید كردند: هرچه طول مدت بیماری در این افراد بیشتر باشد، احتمال بروز مشكلات قلبی نیز افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش رویترز، دكتر آوریل آرم‌استرانگ در این مطالعه متذكر شد: یكی از موضوعاتی كه ما در این بررسی درك كرده‌ایم این است كه پسوریازیس یك بیماری محدود به بافت پوستی نیست و می‌تواند به سایر بافت‌های بدن نیز نفوذ كند. این مطالعه روی تقریبا 9500 فرد مبتلا به بیماری عروق كرونری نشان داد 84 درصد از مبتلایان به پسوریازیس با مشكل تنگی عروق سرخرگی كه خون را به قلب می‌رسانند، مواجه هستند در حالی كه درصد ابتلا به این اختلال عروقی در افرادی كه پسوریازیس ندارند به 75 درصد كاهش می‌یابد.

دكتر جوئل گلفاند استاد درماتولوژی در دانشگاه پنسلوانیا تصریح كرد: توصیه ما به بیماران مبتلا به پسوریازیس این است كه برای كنترل فاكتورهای خطرزای قلبی و عروقی تحت معاینه دقیق قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، بیماری پسوریازیس‌ با‌ اختلالات‌ پوستی‌ همراه‌ را با پوسته‌ریزی‌ تظاهر پیدا می‌كند‌. در این‌ عارضه‌ پوست‌ سر، آرنج‌ها، زانوها، قفسه‌ سینه‌، پشت‌، بازوها، ساق‌ها و انگشتان‌ دست‌ و پا درگیر می‌شوند. پسوریازیس‌ در اواخر كودكی‌ یا اوایل‌ بزرگسالی‌ شروع‌ شده‌ و در سراسر عمر تداوم‌ می‌یابد.

علائم این بیماری نواحی‌ پوستی‌ برجسته‌ با كناره‌های‌ قرمز و تنگ‌ و پوشیده‌ شده‌ از پوسته‌های‌ بزرگ‌ سفید یا نقره‌ای‌ رنگ‌ است كه این‌ ضایعات‌ ترك‌ خورده‌ و دردناك‌ می‌شوند. همچنین این بیماری با خارش‌ و درد مفاصل‌ همراه است. عواملی چون آرتریت‌ روماتوئید، آسیب‌ موضعی‌ پوست‌،‌ عفونت‌های‌ ویروسی‌ یا باكتریایی‌ در نواحی‌ دیگر بدن‌،‌ استرس‌،‌ آب‌ و هوای‌ سرد و عوامل‌ ژنتیكی علائم این بیماری را تشدید می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha