یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 40596
سلامت نیوز: تا به حال در مورد محصولات تقویت‌کننده مو شنیده‌اید؟ انواع طبیعی و مصنوعی آنها در بازار موجود است.

برای کسی که می‌خواهد همیشه موهای بلند و سالمی داشته باشد، محصولات مصنوعی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. دنبال محصولی بگردید که دارای روغن‌های ضروری و قوی، گیاهان طبیعی و سرشار از ویتامین‌هایی باشد که موهایتان برای ادامه حیات به آن نیاز دارند. محصولاتی که دارای آلوئه‌ورا، مرکبات، جوجوبا، رزماری و ساج هستند، بسیار مناسبند.

مواظب باشید گول محصولاتی را نخورید که در تهیه آنها از عصاره یا شیره گیاهان استفاده شده است! عصاره‌ها به اندازه روغن‌های ضروری مقوی نیستند و به عنوان جایگزینی ارزان‌قیمت برای مواد اصل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باید بدانید که تعداد اندکی از محصولات طبیعی تقویت رشد مو، واقعا طبیعی هستند و همه آنها با کیفیتی یکسان تولید نمی‌شوند. بسیاری از این محصولات، با وجود طبیعی بودن، دارای فسفات، سولفات لوریل سدیم، مواد شیمیایی، روغن معدنی و سایر مواد آزمایشگاهی هستند که رطوبت را جذب کرده و به سلامت مو آسیب می‌رسانند.

بنابراین از خرید محصولاتی که محتویات‌اش مشخص نیست، بپرهیزید. محصولی پیدا کنید که تمام احتیاج‌های موها را برآورده کند. بهترین محصول، محصولی است که هیچ نوع ماده مصنوعی در فهرست محتویات آن وجود نداشته باشد. پس قبل از هر چیز، بخش «محتویات» را در پشت بسته بخوانید.

ساختار این محصولات باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن رساندن ویتامین‌های مخصوص رشد مو و رژیم غذایی کامل برای رشد موها، شامل انجام ورزش‌های تحریک‌کننده پوست سر شود که منجر به افزایش رشد مو می‌شوند و در روند کلی تسریع در رشد موها موثر است.

اوایل ممکن است خرید چنین محصولاتی و ادامه روند آن، کمی گران به نظر برسد اما نتیجه آن حیرت‌آور خواهد بود.

البته رعایت رژیم غذایی سالم نیز به موفقیت شما در این امر کمک زیادی خواهد کرد. با توجه به اینکه موها از پروتئین تشکیل شده‌اند، شما به یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین B و سایر مواد مغذی ـ که باعث افزایش قدرت موها می‌شود ـ نیاز دارید.

توصیه می‌کنیم ماهی زیاد مصرف کنید؛ چرا که دارای مقادیر زیادی پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و روغن‌های طبیعی مورد نیاز مو است. در کنار این مواد، نوشیدنی‌هایی میل کنید که دارای مکمل‌های پروتئین هستند. اگر چنین رژیم غذایی‌ای را رعایت کنید،
نه تنها موهایتان رشد می‌کنند بلکه وزن‌تان نیز متعادل می‌شود.

البته باید خوردن مواد بی‌خاصیت یا کم‌ارزش ـ از لحاظ غذایی ـ را فراموش کنید و در عوض، نوشیدن آب را به خاطر بسپارید. حتما می‌دانید که نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز، یکی از نیازهای ضروری بدن است. نوشیدن آب به دفع مواد سمی، شیمیایی و ناخالصی‌هایی که مانع از رشد موها می‌شوند، کمک می‌کند. همچنین این مایع حیات، میزان هورمون‌ها و آنزیم‌های بدن را متعادل می‌سازد.
در ضمن، آب مواد مغذی مورد نیاز بدن را به تمام نقاط آن می‌رساند و اگر برای نوشیدن آب مشکلی دارید، با افزودن طعم‌دهنده‌های مجاز مثل لیمو، طعم آن را برای خود دلپذیر کنید.
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha