سلامت نیوز: پژوهشگران علوم ژنتیک می گویند بر اساس پژوهش های صورت گرفته بر روی افراد مسن دریافته اند که چرا برخی افراد تا ۱۱۰ سالگی عمر می کنند . آنان می گویند ژنتیک ، نقش اصلی را در رابطه با طول عمر بالای صد سال ایفا می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز ، متخصصان می گویند افرادی که تا سن ۱۱۰ سالگی و حتی بیشتر عمر می کنند مانند باقی مردم دنیا دارای بسیاری از ژن های بیماری زا هستند اما از سوی دیگر عاملی که موجب افزایش طول عمر آنها می شود وجود ژن های نگهبان و محافظت کننده است.

گروهی از متخصصان آمریکایی در این رابطه متذکر شدند: افرادی که بیش از ۱۰۰ سال عمر می کنند بسیار نادر هستند به طوری که در کشورهای توسعه یافته از هر ۵ میلیون نفر فقط یک نفر می تواند چنین طول عمری داشته باشد. شواهد فزاینده نشان می دهد که ژنتیک، نقش اصلی را در این زمینه ایفا می کند.

این متخصصان روی توالی ژنوم کامل یک مرد و یک زن که بیش از ۱۱۴ سال عمر کرده بودند، مطالعه کرده و دریافتند که آنها هم مثل سایر مردم جامعه به همان اندازه ژن های بیماری زا دارند اما تفاوت آنها با دیگران این است که احتمالا دارای نسخه های ژنی مرتبط با افزایش طول عمر هستند و این نسخه های ژنی فعالیت ژن های بیماری زا را متوقف می سازند.

این یافته حاصل تلاش متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه بوستون بوده و شرح آن در مجله «تازه های ژنتیک» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha