سلامت نیوز: مبتلایان به کمردرد مزمن از نشستن روی صندلی های جرخدار و دوار جدا خودداری کنند.

 دکتر رحیم محمد تقی ، جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خطاب به مبتلایان به کمردرد مزمن توصیه کرد: این افراد طوری روی صندلی بنشینند که زانو ها بالاتر از مفاصل ران قرار گیرد و زیر پایی کوچکی زیر پاهای خود قرار دهند.

دکتر رحیم محمد تقی با تاکید بر این که افراد مبتلا به کمر درد باید در موقع نشستن از صندلی محکم پشت مستقیم استفاده کنند، افزود: مبتلایان به کمردرد مزمن از نشستن روی صندلی جرخدار و دوار خودداری کنند.

وی خطاب به مبتلایان به کمردرد مزمن تصریح کرد: هرگز در یک وضعیت ثابت به مدت طولانی ننشینند و پس از مدتی نشستن بلند شده قدمی زده و مجددا بنشینند.

این جراح و متخصص ارتوپدی در ادامه ضمن اشاره به دستورات لازم هنگام رانندگی در مبتلایان به کمردرد مزمن، عنوان داشت: هنگام رانندگی صندلی خود را طوری جلو بکشند که در موقع نشستن زانو ها در حدی بالاتر از مفاصل ران قرارگیرند، این کار باعث کاهش فشار روی کمر و شانه های می شود.

دکتر تقی نژاد در ادامه با اشاره به دستورات لازم در موقع ایستادن و راه رفتن در این افراد متذکر شد: کمر دردی ها هیچ وقت برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت نمانند و هرچند دقیقه یکبار وزن را از روی یک پا به پای دیگر منتقل کنند.

وی توصیه کرد: در موقع ایستادن در یک مکان به مدت طولانی مثل ایستادن در صف، آشپزخانه و ضمن اطو کردن یک پای خود را روی یک پله بگذارند و در موقع خم شدن برای شستن دست و صورت در دستشویی نیز یک پا را روی پله قرار دهند.

وی هشدار داد: خانم های مبتلا به کمردرد مزمن بهتر است از کفش های پاشنه بلند استفاده نکنند.

دکتر تقی نژاد با تاکید براین مطلب که در موقع ایستادن از گذاشتن دست ها به کمر و تکیه دادن به عقب خودداری کنید خاطرنشان ساخت: بهتر است دست ها در جلوی بدن قرار گرفته و تنه، مختصری به جلو خم شده باشد.

وی توصیه کرد: در موقع عبور از درها آنها را کاملا باز کنید تا به راحتی از آن عبور کرده و در موقع بالا و پایین رفتن از پله ها ارتفاع پله ها را در نظر گرفته و سپس حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha