سلامت نیوز: علل ایجاد سقط مکرر در نیمی از موارد مشخص است که اختلالات کروموزومی و ایمینولوژیکی از دلایل اصلی آن بوده و با اهمیت ترین علت سقط مکرر اختلالات ایمینولوژیک است.

دکتر سهیلا عارفی، متخصص زنان و زایمان، ناباروری و سقط مکرر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: در 50 درصد موارد علت سقط مکرر مشخص است و باید توجه داشت که دلایل ایجاد سقط مکرر متفاوت است.

وی تصریح کرد: دلایل سقط مکرر می تواند مربوط به اختلالات ژنتیکی (وجود ساختمان غیر طبیعی کروموزوم ها در یک یا هر دو زوج) اختلالات ایمینولوژیک، اختلالات هورمونی، اختلالات عفونی و آناتومی (اختلال ساختار دستگاه تولید مثل) و موارد دیگر باشد.

عارفی عنوان کرد: دلایل اصلی سقط مکرر شامل اشکالات کروموزومی و اختلالات ایمینولوژیک است.

وی عنوان کرد: در میان دلایل سقط مکرر اختلالات ایمینولوژیک با اهمیت ترین علت است.

این متخصص گفت: جنین در واقع یک پیوند است که نیمی از ژنتیک آن مربوط به پدر و نیمی از مادر است و علت پذیرش جنین پذیرش ایمینولوژیک جنین توسط مادر است.

عارفی خاطرنشان کرد: گاهی افزایش یک سری سلول های التهابی ویژه در خون می تواند با افزایش سقط همراه شود که در نهایت اختلالات ایمینولوژیک منجر به ختم حاملگی شود.

این متخصص خاطرنشان کرد: اشکال در سیستم انعقادی و تمایل بدن به انعقاد بیش از اندازه خون یا ترومبوفیلی باعث سقط مکرر می شود.

وی گفت: اختلالات هورمونی مانند نارسایی جسم زرد تخمدان، کم کاری و پرکاری تیروئید، و یا دیابت با اشکال در حمایت و نگهداری جنین می تواند باعث سقط شود.

عارفی تأکید کرد: البته سن بالای مادر و پدر (مادر بالای 35 سال و پدر بالای 55 سال) می تواند همراهی با سقط مکرر داشته باشد و همچنین استعمال سیگار، مصرف الکل و مصرف بیش از اندازه قهوه می تواند در سقط مکرر تأثیر بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha