سلامت نیوز: مسئول اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت، از اجباری شدن اجرای نظام اعتباربخشی بیمارستانهای سراسر کشور از سال 91 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مژده رمضانی در حاشیه برگزاری سمینار استانداردهای اعتباربخشی در مشهد با اشاره به این که در حال حاضر سیستم ارزشیابی بیمارستان‌های کشور بر اساس چک لیستی است که در سال 76 به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: این چک لیست در آن زمان موجب ایجاد تحول در بیمارستان‌ها شد اما پس از این مدت نیاز است که این برنامه مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازنگری چک لیست‌های ارزشیابی بیمارستان‌ها از 4 سال پیش با انجام کارهای کارشناسی و تحقیق در خصوص پیاده سازی بهترین نظام ارزشیابی در دیگر کشورها آغاز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر نظام اعتباربخشی در140 کشور جهان به صورت ملی، بین المللی و ترکیبی از این دو درحال اجراست و این نظام پس از طی مسیر علمی و بررسی بر اساس شواهد مبتنی بر شرایط کشور از سال آینده در تمامی مراکز درمانی اجرا می‌شود.

مسئول اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه در نظام اعتباربخشی بر ارتقای کیفیت و ایمنی بیمار و کارکنان تاکید شده است، افزود: این نظام از اسفند 89 به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است و به بیمارستانها یک سال مهلت داده شده است که بر اساس این نظام فعالیت‌های خود را اجرا کنند.

دکتر رمضانی گفت: در نظام اعتباربخشی تمام هم و غم مسئولان بر این است که هیچ خطای پزشکی در بیمارستانها رخ ندهد و حداکثر تلاش صورت گیرد که کسی که وارد بیمارستان می‌شود خدماتی با کیفیت بالا را دریافت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha