سلامت نیوز: دبیركل خانه پرستار گفت: با وجود برخورداری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از پشتوانه قوی قانونی و كارشناسی، اما وزارت بهداشت آن را اجرا نمی‌كند.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: چهار سال و نیم از تصویب این قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گذشته است اما با وجود پیگیری‌های جامعه پرستاری و مجلس، نشانه‌ای مبنی بر اجرای آن دیده نمی‌شود و این كار به عهده شورای عالی بیمه گذاشته شده است. این در حالیست كه شورای عالی بیمه از اردیبهشت ماه تاكنون تشكیل نشده است.

دبیركل خانه پرستار درادامه با اشاره به طرح هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها اظهار كرد‌: این طرح از قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه بوده است. در این جهت، سال 88 دستورالعمل بیمارستان‌های هیات امنایی تهیه شد و مسئولان قصد ابلاغ آن را داشتند اما به علت واكنش جامعه پرستاری و كمیسیون بهداشت این كار عملی نشد.

وی تصریح كرد:‌ بندهای برنامه‌های توسعه باید به منظور هماهنگی‌های لازم و تعیین بودجه در هیات دولت مصوب شود اما طرح هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها در دولت مصوب نشده است.

شریفی‌مقدم در پایان گفت: پنجم مهرماه سال90 معاون درمان وزیر بهداشت دستورالعمل هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی ابلاغ كرد اما اعضای اصلی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس مانند دكتر علیرضا مرندی، دكتر قاضی زاده در نامه‌ای به رییس مجلس در 18 بند اعلام كردند كه این دستورالعمل ایرادات اساسی دارد. این در حالیست كه دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال فراهم كردن مقدمات به منظور اجرای این طرح در بیمارستان‌های این دانشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha