سلامت نیوز: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، باعث تقویت ویروس آنفلوآنزای فصلی در بدن می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر حجازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل سرما از اواخر آذر ماه به دلیل برودت هوا و رعایت نکردن شرایط بهداشتی شاهد افزایش ابتلا به آنفلوآنزای فصلی هستیم، گفت: کانون این بیماری از مدارس آغاز شد که با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و خانواده ها در حال حاضر روند این بیماری رو به کاهش است.

دکتر حجازی با تاکید بر اینکه مراجعه مستقیم خانواده ها به بیمارستان ها علاوه بر ایجاد ازدحام و شلوغی در این مراکز ممکن است درصد سرایت سایر بیماری ها را به کودکان فراهم کند از خانواده ها خواست با مشاهده تب بالا، سرفه و بد حالی کودکان پیش از مراجعه به بیمارستان ابتدا به درمانگاه ها و مطب های سطح شهر مراجعه و در صورت صلاحدید پزشک بیمار خود را به بیمارستان منتقل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه از تمام ظرفیت های درمانی برای ارائه خدمات و درمان به مبتلایان آنفلوآنزای فصلی استفاده می شود، افزود: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به آنفلوآنزای نوع A در استان مشاهده نشده است .

وی رعایت بهداشت فردی، شستشوی مستمر دست با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و دست دادن و استفاده نکردن از لوازم شخصی دیگران را در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی موثر دانست و تصریح کرد: خانواده ها از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به شدت پرهیز کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک موجب قوی تر شدن این نوع از ویروس آنفلوآنزا در بدن می شود، خاطر نشان کرد: داروخانه ها نیز بدون نسخه پزشک حق ارائه آنتی بیوتیک را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha