دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 40640

برخی از مواد غذایی تاثیر مهم و بیشتری درسلامت موها دارند. برای مثال پروتئین، اساس و پایه نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن و پوست است و درمواد غذایی مثل مرغ و ماهی و گوشت قرمز، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به وفور یافت می شود.

سلامت نیوز :برخی از مواد غذایی تاثیر مهم و بیشتری درسلامت موها دارند. برای مثال پروتئین، اساس و پایه نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن و پوست است و درمواد غذایی مثل مرغ و ماهی و گوشت قرمز، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به وفور یافت می شود. این ماده حیاتی درمواد نشاسته ای مثل نان، برنج، ماكارونی و حتی سبزی ها نیز به میزان كمی موجود است.
اكثر مردها و بسیاری از زنان با بالا رفتن سن دچار ریزش مو می شوند.
كارشناسان كتابخانه ملی پزشكی آمریكا می گویند؛ علل ریزش مو می تواند به افزایش سن، عوامل وراثتی و یا تغییرات هورمونی مربوط باشد. البته ریزش ناگهانی موها اغلب ناشی از عوامل مختلفی شامل استرس جسمی یا احساسی است.

براساس گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این كارشناسان فهرستی از فاكتورهایی را منتشر كرده اند كه عوامل موثر در ریزش مو هستند. این عوامل عبارتند از:
- ابتلا به یك عفونت جدی یا تب شدید
- زایمان
-تجربه یك جراحی مهم و یا ابتلا به بیماری های جدی یا ناگهانی كه موجب از دست رفتن خون زیاد می شود.
- قرارگرفتن درمعرض استرس شدید احساسی
-یك رژیم غذایی نامناسب به ویژه اگر حاوی پروتئین اندك باشد.

-مصرف داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی یا برخی از داروهای قلب و قرص های ضد بارداری و یا مسكن های گروه NSAIDS بنابراین گزارش، شیر و لبنیات هم منابع غنی از كلسیم، منیزیم و پروتئین هستند. همچنین مصرف ویتامین های گروه B یكی از راه های درمان ریزش مو است. منابع غذایی غنی از این ویتامین شامل جگر، موز، مغز آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشك و غلات سبوس دار هستند.
آنتی اكسیدان ها نیز در حفظ سلامت موها بسیار موثر هستند كه بیشتر در سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج پخته، كدو، روی و سلنیوم یافت می شوند. بیشتر میوه ها و سبزی ها منابع غنی از آنتی اكسیدان ها هستند.
آنتی اكسیدان ها مولكول هایی هستند كه اثر مخرب رادیكال های آزاد را در بدن خنثی می كنند و همچنین موجب ساخته شدن تارهای جدید مو استحكام آن ها می شوند.
علاوه بر این ها، اسیدهای چرب امگا-3و امگا-6نقش مهمی درحفظ سلامت مو و جلوگیری از خشكی، شكستگی، خارش و شوره سر و درنهایت پیشگیری از ریزش مو دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha