دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 40664
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو اظهار كرد: برخلاف تبلیغاتی كه در خصوص تاثیر شامپوهای ویتامینه در افزایش رویش موها صورت می‌گیرد، استفاده از شامپوهای ویتامینه هیچ تاثیری بر رشد مو و تقویت فولیكول‌های آن ندارد.

دكتر غلامحسین غفارپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه با افزایش سن میزان رویش موها كمتر می‌شود، گفت: میزان حجم موها در سن 80 سالگی به یك دوم كاهش می‌یابد.

وی با اشاره به این كه محكم بستن موها از عوامل فیزیكی است كه به فولیكول و رشد موها آسیب می‌رساند، گفت: این کار در انواع بافت‌های مو به علت تحت كشش قرار گرفتن پایه مو به ریشه صدمه زده و ریزش موها را به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: بستن موهای دختر بچه‌ها به صورت دم خرگوشی، موجب ایجاد كشش و ایجاد آسیب در ریشه مو شده و عوارض آن در سنین 20 تا30 سالگی با كاهش تعداد فولیكول‌ها و حجم مو نمایان می‌شود.

دكتر غفارپور تصریح كرد: برخلاف تبلیغاتی كه در خصوص تاثیر شامپوهای ویتامینه در افزایش رویش موها صورت می‌گیرد، استفاده از شامپوهای ویتامینه و نیز ویتامینه كردن مو، بدلیل دارا بودن مواد نرم كننده، تنها بر روی ساقه مو اثر می‌گذارد و هیچ تاثیری بر رشد مو و تقویت فولیكول‌های آن ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha