سلامت نیوز: پزشكان تاكید كردند اگر زنان درباره علائم حمله قلبی و نشانه‌های هشدار دهنده اولیه این بیماری آموزش مناسب ببیند در صورت ابتلا، طول مدت درمانشان كوتاه‌تر شده و خطر مرگ ومیر یا ناتوانی جسمی ناشی از حمله قلبی نیز تا حد زیادی در آنها كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از ایسنا، این پزشكان می‌گویند زنان اغلب در هنگام حمله قلبی مانند مردان دچار درد قفسه سینه نمی‌شوند. آنها ممكن است علائم دیگری داشته باشند و بنابراین در بسیاری از موارد تشخیص صحیح این عارضه قلبی در تمام زنان مبتلا، كار ساده نیست. این در حالی است كه اغلب زنان علائم هشدار دهنده حمله قلبی را نادیده می‌گیرند.

به گزارش فاكس نیوز، گروهی از متخصصان دانشكده پرستاری دانشگاه بینگ هامتون در آمریكا با انجام یك بررسی آماری به این نتایج دست یافته‌اند. این متخصصان در اولین اقدام با تهیه پرسشنامه سعی كرده‌اند تا دانش زنان شركت كننده در این مطالعه را درباره علائم سكته قلبی و نشانه‌های هشدار دهنده آن افزایش دهند و سپس یك نسخه ابتدایی از این برنامه آموزشی را تهیه كردند. این برنامه آموزشی تحت نظارت انجمن قلب آمریكا تهیه و ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha