آمارهای طلاق نشان می دهد که پایه های بنیان خانواده آنقدر سست و لرزان شده است که با کوچک ترین تلنگری فرو می ریزد، اما ما در مقابل این زلزله ویرانگر بنیان خانواده چه کرده ایم.

سلامت نیوز: طلاق رو به افزایش دارد و کار به جایی رسیده است که در ۹ماهه امسال به ازای هر 6.6ازدواج یک طلاق و در کلانشهر تهران به ازای هر ۳ازدواج یک طلاق به ثبت می رسد. این آمارها در کنار رشد کم ازدواج در ۹ماهه امسال (1.4درصد)به خوبی نشان می دهد که پایه های بنیان خانواده آنقدر سست و لرزان شده است که با کوچک ترین تلنگری فرو می ریزد، اما ما در مقابل این زلزله ویرانگر بنیان خانواده چه کرده ایم.

آیا صدای درهم شکستن بنیان خانواده خواب مسئولان مرتبط با حوزه زن و خانواده را آشفته نکرده است؟ حرف و گفته های تکراری که از سوی برخی مسئولان مرتبط با حوزه خانواده هر از گاهی بیان می شود حاکی از آن است که هنوز بحران فروپاشی خانواده هاو آسیب های اجتماعی که به دنبال طلاق، خانواده را دچار می کندجدی گرفته نشده است، نمونه هایی نظیر، ایجاد ستاد پیشگیری از طلاق، تشکیل ستاد ملی زن و خانواده، تدوین لایحه کاهش طلاق، تشکیل بنیاد ازدواج تدوین طرح آیین زندگی متعالی، کمیته ملی مشاوره، اجرای طرح حکمیت و آخری که از سوی مسئولان اعلام شده راه اندازی بخش دولتی کمیته سامان ازدواج.

 به نظر می رسد اگر تنها یکی از مواردی که در بالا اشاره شد به صورت کارشناسی، طراحی و اجرا می شد حداقل می توان دلخوش بود که طرحی در این زمینه اجرا شده است اما خوب می دانیم که همه این طرح ها که هر روز نیز از سوی مسئولان اعلام می شود تنها در حد حرف و شعار باقی مانده است.

هزاران دلیل برای تصویب و اجرانشدن نیز دارد که نبود اعتبار، تشکیل نشدن ستاد ملی زن و خانواده از آن جمله است اما ای کاش تحکیم بنیان خانواده واقعا دغدغه مسئولان می شد آن وقت ...

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha