دومین کنگره بین المللی و چهارمین همایش ملی بارداری ایمن در 26 تا 28 بهمن در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

سلامت نیوز: دومین کنگره بین المللی و چهارمین همایش ملی بارداری ایمن در 26 تا 28 بهمن در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

دکتر ناهید خداکرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی شهید بهشتی و دبیر دومین کنگره بین المللی بارداری ایمن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: دو کارگاه پیشگیری انتقال ایدز از مادر به جنین و کارگاه دیگر مدیریت سوء مصرف مواد در بارداری در حاشیه کنگره در تاریخ های 24 تا 25 بهمن ماه در بیمارستان طالقانی برگزار می شود.

خداکرمی خاطرنشان کرد: از محورهای عمده این کنگره، بارداری پرخطر است که به صورت پنل و بحث و گفتگو توسط متخصصین زنان و مامایی برگزار می شود.

در این پنل راجع به سرطان پستان در بارداری، خونریزی های پس از زایمان و بارداری به دنبال ناباروری مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پنل دیگر در مورد اثرات فرهنگی اجتماعی بارداری مورد بحث قرار می گیرد و نیز پنل دیگری هم در مورد کاربرد طب مکمل در مامایی و بارداری ایمن است.

دبیر کنگره گفت: از 320 مقاله رسیده به دبیرخانه، تعداد 50 مقاله سخنرانی و 120 مقاله به صورت پوستر انتخاب شده است.

خداکرمی عنوان کرد: محققانی از کشورهای مالزی، اردن، هند، بنگلادش، آمریکا و انگلستان نیز مقالاتی ارسال نموده اند که برخی آنها جهت سخنرانی انتخاب شده است.

وی تأکید کرد: این کنگره برای ماماها، متخصصین بهداشت باروری، پزشکان عمومی دارای امتیاز بازآموزی بوده ولی سایر رشته های گروه پزشکی می تواند در این کنکره شرکت کنند.

خداکرمی افزود: علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت، آموزش و پزشکی به آدرس WWW.IRCME.IR مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha