سلامت نیوز: هزینه‌ درمان بیماران ناشنوا نسبت به معلولیت‌های دیگر بیشتر است، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب افزود: برای کاشت حلزون بیش از 30 میلیون تومان هزینه باید پرداخت شود که تامین این هزینه برای بیماران بسیار سخت و دشوار است.

یحیی سخنگویی در گفت وگو با ایرنا با بیان این که خدمات سازمان بهزیستی به بیماران ناشنوا در سال جاری افزایش یافته است، افزود: اکنون بهزیستی مبلغ 4میلیون تومان بابت کاشت حلزون به کودکان زیر پوشش پرداخت می‌کند. وی با یادآوری دریافت خدمات رفاهی و توان بخشی معلولان از سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 200 هزار معلول سالانه از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

بهترین زمان برای غربالگری شنوایی


همچنین رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور از اختصاص 2 میلیارد و 500 تومان اعتبار در زمینه غربالگری شنوایی در سال جاری خبر داد و گفت: بهترین زمان برای اجرای طرح 3 روز اول تولد و حداکثر تا یک‌ماهگی نوزاد است.محمدنفریه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت‌ها در سال جاری اظهار داشت: بخشی از این برنامه‌ها در قالب بسته‌های آموزشی به دختران و پسران ارائه می‌شود و بخشی دیگر نیز هنگام ازدواج به زوج‌ها ارائه می‌شود.

نفریه ادامه داد: تست غربالگری، تست ساده‌ای است که توسط ادیولوژیست انجام می‌شود و این تست فقط چند دقیقه طول می‌کشد و هدف آن شناسایی کودکانی است که نیاز به ارزیابی بیشتر دارند تا وجود افت شنوایی در آنها محرز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha