سلامت نیوز: با توجه به سرطان زایی مواد آلاینده در هوای تهران توصیه می شود با مصرف آنتی اکسیدانها به مقابله با آلودگی بپردازید.

دکتر انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آلاینده های هوای تهران موجب بروز سرطان های کولون، مشکلات اعصاب و بسیاری از ناراحتی های دیگر می شود.
انوشه اظهار داشت: آنتی اکسیدانها با مکانیسم عمل خود مواد اکسیدان را غیر فعال می کنند و مانع از اثر آنها بر اجزا و دستگاه های بدن می گردند.
وی با بیان اینکه این مواد آنتی اکسیدان شامل سبزیجات سبز و زرد رنگ می باشد خاطر نشان کرد: گروه فلفل های دلمه ای، کلم بروکلی و هویج از جمله مهمترین آنتی اکسیدان هایی است که با هزینه کم ما را در برابر عوارض ناشی از آلودگی مصون می سازد.
وی افزود: دفع آلاینده ها توسط آنتی اکسیدانها به کندی رخ می دهد و مداومت در مصرف این مواد امری ضروری است.

** هوای تهران با ضربان قلب ما سازگار نیست

دکتر محمد حسنی متخصص قلب و عروق در ادامه اظهار داشت: آلاینده های هوای ناسالم تهران بیش از هر گروهی بیماران قلبی را تهدید می کند.
محمد حسنی اظهار داشت: افرادی که زمینه بیماری های قلبی را دارند در این شرایط دچار نارسایی تنفسی می شوند که فشار زیادی را به قلب این بیماران وارد می سازد.
وی با بیان اینکه کاهش اکسیژن و سموم هوایی موجب عدم کارکرد قلب و ریه می شود خاطر نشان کرد: اغلب این افراد از تنگی نفس، سوزش سینه، سرفه رنج می برند کمتر کسی عامل این شرایط را به درستی تشخیص می دهد.
وی افزود: با توجه به دیر تشخیص دادن این علائم شاید بیماران قلبی را گروه هدف هوای‌آلوده تهران به حساب آورد.

** کولیت های عصبی ارمغان آلودگی کلان شهر تهران

دکتر خسرو نیا متخصص گوارش و کبد در ادامه اظهار داشت: با توجه به اثر آلاینده های هوای پایتخت بر دستگاه گوارش و بروز رفلاكس های  شدید تهوع و استفراغ تمام گروه های جامعه چه افراد سالم و چه بیماران در معرض بروز مشکلات گوارشی هستند.

خسرو نیا اظهار داشت: كولیت های عصبی که همان گرفتگی های ناحیه روده بر اثر مشکلات عصبی ناشی از آلودگی هوا است از جمله شایع ترین مشکلات گوارشی در حال حاضر در شهر تهران به حساب می آیند.

** بیماران ریوی از تهران کوچ کنند
دکتر سید مهدی متخصص ریه در ادامه اظهار داشت: شهر تهران با توجه به مشکلاتی که در زمینه آلودگی هوا دارد شهر مناسبی برای بیماران مبتلا به ناراحتی های ریوی نیست.
سید مهدی تصریح کرد: فردی که مشکلات تنفسی بخصوص مشکلات ریوی دارد تحمل تنفس هوایی سرشار از دود و آلاینده را ندارد و شاید اولین تنفس برای او آخرین نفس محسوب گردد.
وی با بیان اینکه شاید گروه های دیگر بیماران با راهکارهایی بتوانند تا حدی از مشکل آلودگی دور شوند خاطر نشان کرد: بیماران ریوی و آسمی چه در منزل و چه در خارج از منزل قادر به تنفس نخواهند بود و شاید بتوان گفت که دیگر تهران شهر مناسبی برای این افراد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha