دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 40712
سلامت نیوز: بیشتر بیماران یا مردم از پزشكان می‌پرسند چه چیز بخوریم كه بیمار نشویم یا چه غذاهایی را مصرف كنیم كه حداقل به بیماری قلبی و عروقی كه شایع است، مبتلا نشویم؟

و اما یك سؤال شایع كه متأسفانه مخاطبان بسیاری هم دارد(!):

رژیم غذایی مناسب برای بیماران قلبی چیست؟


بیشتر بیماران یا مردم از پزشكان می‌پرسند چه چیز بخوریم كه بیمار نشویم یا چه غذاهایی را مصرف كنیم كه حداقل به بیماری قلبی و عروقی كه شایع است، مبتلا نشویم؟

عامل مهمی كه در تغذیه مردم دخالت دارد، رژیم غذایی است و امروزه ثابت شده اگر در رژیم غذایی مصرف سبزی‌جات زیاد به مقداری كه دستگاه گوارش توان آن را داشته باشد و همچنین مصرف میوه‌جات و حبوبات وجود داشته باشد، مردم كمتر به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و حتی سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.

گوشت مرغ و گوشت قرمز

امروزه ثابت شده، پوست حبوبات محتوی میزان زیادی فیبر است كه از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و سكته‌های قلبی پیشگیری می‌كند.

همچنین در مورد مواد پروتئینی نیز مصرف گوشت جانوران دریایی به گوشت قرمز اولویت دارد. از سوی دیگر، در هنگام مصرف گوشت گوسفند نیز دقت كنید كه رنگ این گوشت، خیلی قرمز نباشد؛ چرا كه هر چه رنگِ قرمزِ گوشت‌های قرمز، ‌كم‌رنگ‌تر باشد، مصرف آن به مقدار مناسبی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌كند. در كنار این موارد باید از مصرف چربی‌های جامد نیز خودداری شود.

البته ممكن است مردم بپرسند كه چه موادی برای صبحانه مناسب است؟؛ مصرف نان‌های فیبردار مانند نان گندم سیاه و نان جوی سیاه همراه با مصرف گوجه‌فرنگی، خیار و خشك‌بار نظیر گردو و بادام می‌تواند غذای خوب و سالمی ‌برای وعده غذایی صبحانه باشد.

منبع: جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha