سلامت نیوز: به گفته مدیرکل امور بانوان وزارت کشور برنامه های کاهش طلاق در دست اجراست به همین دلیل با هماهنگی دستگاه ها، آمار طلاق تاپایان سال کاهش می یابداین درحالی است که معاون امور خانواده مرکز امور زنان از افزایش آمار طلاق ابراز نگرانی کرد.

زهرا عباسی در گفت و گو با پانا با بیان اینکه در بحث طلاق بین زوج های جوان برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است اظهار داشت: در خصوص آسیب های اجتماعی باید گفت که هر دستگاهی ماموریت ویژه دارد و گاها برخی از ماموریت های دستگاه ها مشترک هستند. طلاق نیز از جمله آسیب های اجتماعی است که در میان دستگاه های مربوط به خانواده مشترک بوده و به همین منظور برنامه ریزی های فراوانی در زمینه آن انجام می شود.

وی ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی با بخش اداره کل امور اجتماعی وزارت کشور است و ما در حوزه پیشگیری کار می کنیم. همچنین فعالیت برای تحکیم بنیان خانواده نیز از دیگر وظایف ماست که با تعریف و تدوین برخی از برنامه ها مانند ایجاد سنت حکمیت در بین بزرگان خانواده به این مسئولیت عمل می کنیم.

به گفته عباسی موضوع طلاق باید قبل از رسیدن به مرحله دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد زیرا اگر زوج ها بتوانند قبل از این مرحله مشکل خود را حل کنند، اختلافات سریعتر و بدون اعمال قانون مدیریت می شود.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور همچنین در خصوص طلاق توافقی در میان زوج های جوان گفت: این بحث از الویت ویژه ای برخوردار است. از طرفی برنامه های کاهش طلاق از منویات مقام معظم رهبری است به همین دلیل با هماهنگی دستگاه ها، آمار طلاق تا پایان سال کاهش می یابد.

افزایش آمار طلاق در کشور
این درحالیست که چندی پیش زهرا سجادی در گفت و گو با  پانا با بیان اینکه آمار طلاق و ازدواج باید نسبت به یکدیگر سنجیده شود و نباید برای ارائه آمار از فراوانی درصد استفاده کرد اذعان داشت: مطمئنا در کشور آمار طلاق زیاد است و ما نیز نگران این موضوع هستیم و با آنکه می دانیم آمار طلاق نسبت به ازدواج زیاد است اما باز هم معتقدیم که فراوانی ازدواج بیش از طلاق در کشور است.

به گفته معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه این آمارها باید بر اساس تحلیل بیان شود و ثبت احوال نباید این آمارها را به این صورت در اذهان عمومی وارد نماید و وظیفه دستگاه ها اینست که آمار طلاق را به نسبت ازدواج ها بسنجند.

رشد5درصدی طلاق در کشور
بر اساس جدیدترین آمار امسال سازمان ثبت احوال کشور، طلاق، نسبت به مدت مشابه 4. 5 درصد رشد داشته است. ازدواج نیز در همین دوره شاهد کاهش 2 درصدی بوده است.
بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور در 6 ماه سال 1390 تعداد 692 هزار و یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است که از این تعداد 585 هزار و 48 واقعه طلاق در شهرها و 106 هزار و 53 واقعه طلاق در روستاها رخ داده است.

25 تا 29 سال بیشترین سن طلاق
بر اساس این گزارش در 6 ماه نخست سال 1390 بیشترین طلاق ثبت شده مردان و زنان در گروه سنی 29-25 ساله با رقم 18 هزار و 761 واقعه برای مردان و 17 هزار و 201 واقعه برای زنان بوده است.

در همین مدت بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به مردان گروه سنی 25-29 ساله با زنان 20-24 ساله بوده که تعداد آن برابر با 7 هزار و 926 واقعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha