سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
سلامت نیوز: یك روانپزشك كاهش ضربان قلب و بیماریهای قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت انسان از ابتلا به بیماری ها را از فواید خندیدن ذکر کرد.

دكتر امیررضا چمنی، روانپزشك در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان كرد: امروزه هیجان شادی از خوشایندترین و لذت بخش ترین هیجانها است و علاقه‌مندی بیشتر به كار،‌ شاداب و سرحال بودن،‌ تمایل به برقراری ارتباط با دیگران، مهربان بودن در روابط اجتماعی و اندك بودن نقش ها از تاثیرات و ویژگی های شاداب بودن در زندگی است.

این روانپزشك از خنده تحت عنوان ویتامین روح یاد كرد و افزود: خندیدن باعث شادی و نشاط در زندگی می‌شود در حالیكه اخم و ترش رویی میكروب روح است و سبب كسالت می‌شود.

دكتر چمنی ساده‌ترین، طبیعی‌ترین راه رهایی از تنش های روحی و استرس ها را خندیدن دانست و گفت:‌ معجزه خنده سبب می‌شود انرژی روانی فرد از درون به سطح بیاید و با تظاهر در صورت، شادی جاری شود.

این روانپزشك با اشاره به اینكه خنده بر هر درد بی درمان دواست اذعان كرد:‌ خندیدن باعث واكنش غیر ارادی و انقباض هماهنگ ناخودآگاه در 15 ماهیچه صورت می‌شود كه بر اثر این انقباض تنفس انسان سریع و ماده‌ای بنام آدرنالین در خون ترشح می‌شود كه انسان احساس لذت،‌ شور و شادی می كند.

دكتر چمنی كاهش ضربان قلب، كاهش فشار خون، تنفس عمیق، افزایش اكسیژن رسانی به خون، افزیش طول عمر‌، كاهش بیماریهای قلبی عروقی،‌ تقویت سیستم ایمنی و هورمونی بدن و محافظت بدن از بسیاری از بیمارها را از فواید خندیدن بر شمرد و خاطر نشان كرد:بررسی‌های دانشمندان انگلیسی نشان مید‌هد هر یك دقیقه خندیدن از ته دل معادل 45 دقیقه ورزش كردن است.

وی با بیان كه خندیدن باعث كاهش بروز بیماریهای قلبی عروقی می‌شود توصیه كرد: در صورتی كه فرد دچار حمله قلبی شده باشد با 30 دقیقه خندیدن در طول روز احتمال بروز حمله دوم به میزان قابل توجهی در وی كاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینكه با ترشح اندروفین درحین خندیدن تحمل درد انسان كاهش می‌یابد گفت: با خندیدن حالت سرخوشی در فرد ایجاد می‌شود كه این احساس به عنوان مسكن دامنه تحمل انسان را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha