سلامت نیوز: هنگامی که شما با مشورت پزشک رژیم غذایی سالمی را اتخاذ می کنید علاوه بر تغییرات ظاهری، تغییرات زیادی نیز در بدن ایجاد می شود. در این مطلب به نقل از سایت «نیوزویک» به بیان تغییرات سوخت و ساز بدن پس از اتخاذ یک رژیم غذایی صحیح می پردازیم.

*اولین صبحانه ؛صبح اولین روز، پس از مصرف یک صبحانه سالم، سیگنال های سیری از معده به مغز ارسال می شود و شما احساس سیری می کنید.از آن جا که واکنش شیمیایی در درون بدن، در هنگام صبح درفعال ترین حالت است، بدن از صبحانه حداکثر استفاده را می برد. در صورت حذف غذاهای فرآوری شده مانند شکر و نان سفید و جایگزین کردن آن با غلات سبوس دار ، میوه تازه و پروتئین های  کم چرب مانند سفیده تخم مرغ پس از صرف یک وعده غذایی انرژی و هوشیاری ذهنی شما بیشتر خواهد شد.

*پس از ۳ ساعت؛ جداره های سرخرگ ها به قدر کافی منبسط می شود تا جریان خون رسانی به بافت ها و اعضای بدن افزایش یابد.

*پس از ۶ ساعت؛ میزان کلسترول مفید در بدن افزایش پیدا می کند.

*پس از ۱۲ ساعت؛ به علت حذف قند از برنامه غذایی بدن فرصت سوزاندن چربی های ذخیره شده را پیدا می کند. زمانی که مصرف قند شما بالا باشد بدن تمام وقت خود را صرف سوزاندن قند می کند و برای سوزاندن چربی فرصتی نمی یافت. بنابراین چربی ها در جای خود باقی می ماند.

*پس از گذشت ۱۶ ساعت؛ یک خواب آرام می کنید.

*پس از گذشت ۲۴ ساعت؛ نیم تا یک کیلوگرم سبک تر می شوید زیرا بدن شروع به دفع مایعات اضافه و سموم از بدن می کند.

*پس از ۳ روز؛ به محض این که حس کنید دچار کاهش وزن شده اید، میزان کلسترول، فشار خون و قند خون رو به بهبود می رود.

*پس از یک هفته؛ میزان کلسترول به طور قابل ملاحظه ای افت می کند. میزان آنتی اکسیدان های مهم خون که با بیماری ها مقابله می کند مانند ویتامین CوE افزایش می یابد، روده ها بهتر کار می کند و حدود 2.5 کیلوگرم سبک تر می شوید.

*پس از ۲ هفته؛ فشار خون شما افت می کند (در حالی که قبلا فشار خون بالا داشتید)، در این زمان اگر نکات را به دقت رعایت کرده باشید می توانید ۵ کیلوگرم وزن کم کنید.

*پس از یک ماه؛ میزان کلسترول مضر خون شما ۳۰درصد افت پیدا کرده است.

*پس از ۶ هفته؛ کاهش ۱۰ کیلوگرم غیرعادی نیست و میزان کلسترول خون و چربی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

*پس از ۱۲ هفته: میزان کلسترول، چربی، فشار خون، گلوکز و انسولین تقریبا به حالت طبیعی برگشته است.

*پس از ۶ ماه؛ از آن جا که بدن ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری در خود حفظ می کند، احساس سلامت بیشتری می کنید.

تولید انسولین طبیعی شده است بنابراین احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می یابد.در این مدت بدن سم زدایی را انجام داده و میزان انرژی افزایش پیدا کرده است. دیگر سخت ترین مرحله کار به اتمام رسیده است و الان باید شما یاد بگیرید، چگونه وزن خود را با تغذیه سالم حفظ کنید.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha