یک دانشکند آمریکایی موفق به ساخت لباسی شد که می تواند شرایط بیماران را کنترل و به شناسایی برهم خوردگی تعادلهای بیوشیمیایی و ناهنجاری های ژنتیکی مرتبط با آشفتگی های دوقطبی و بیماری شیزوفرنی کمک کند.

لباس کنترل وضعیت بیوشیمیایی و ژنتیکی بیماران روان پریش ساخته شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ویلیام پری روانشناس دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو پس از 5 سال تحقیقات موفق به ساخت این ابزار کنترل کننده شد و آن را "لباس زندگی" (LifeShirt ) نامید.

آزمایش این لباس بر روی موش های آزمایشگاهی و موش های صحرایی که در آنها اصلاح ژنتیکی انجام شده بود، برای شناسایی آسیب های ژنتیکی بیماری های شیزوفرنی و آشفتگی های دوقطبی با موفقیت انجام شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری نیوتن، به کمک " لباس زندگی " می توان این آسیب ها را کنترل کرد و پس از دریافت اطلاعات، آنها را برای تشخیص و بررسی به رایانه ای که  مکمل این لباس است، وارد کرد .

پری در خصوص استفاده های دیگر این لباس خاطر نشان کرد : "لباس زندگی تنها در کنترل تغییرات ژنتیکی مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه می توان به کمک آن مغز بیمار را در مدت دوره بحران یا پس از مصرف داروهای ضد شیزوفرنی کنترل کرد و پاسخ های مناسب در خصوص برهم خوردگی تعادل بیوشیمیایی بیمار را دریافت و عوارض جانبی مصرف این نوع داروها را به موقع تشخیص داد."
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha