سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 40784
سلامت نیوز : آن‌گونه که از صحبت‌های مدیران مدارس این مناطق و پاسخ‌هایی که به اعتراضات مادران و اولیاء دانش‌آموزان داده‌اند برمی‌آید، دلیل این کاهش سهمیه برای جبران کمبود شیر در مناطق کمتر برخوردار تهران بوده است.
توزیع شیر مدارس به دلیل کمبود سهمیه در برخی از مدرسه‌ها، با مشکل مواجه شده است. در حالی که هنوز طنین زنگ شیر مدارس که در آذرماه به صدا درآمد، در گوش دانش‌آموزان است، در برخی از مدارس شهر تهران توزیع شیر طبق وعده داده‌شده عملی نشده است.

شیر مدارس که به دلیل تاخیرهای چندباره در سال جاری به یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش و مدیران آن تبدیل شده بود، در نهایت با تمهیدات این وزارتخانه در اواسط پاییز توزیع شد و دانش‌آموزان دوباره مزه شیر مدرسه را چشیدند. اما گزارش خبرنگار قانون حکایت از آن دارد که در برخی از مناطق تهران به‌ویژه در شمال این شهر تنها چند هفته بعد از شروع دوباره این طرح، توزیع روزانه شیر به هفته‌ای سه روز محدود شده است. کاهشی که البته به همین اندازه هم بسنده نکرده است. مادر یک دانش‌آموز در منطقه 2 تهران به قانون می‌گوید: «دلیلی برای این کاهش سهمیه شیر بچه‌ها اعلام نشد، عجیب‌تر اینکه نه تنها این مشکل را رفع نکردند بلکه چند هفته بعد باز هم سهمیه شیر دانش‌آموزان در این منطقه کاهش پیدا کرد و به دو بار در هفته محدود شد.»

آن‌گونه که از صحبت‌های مدیران مدارس این مناطق و پاسخ‌هایی که به اعتراضات مادران و اولیاء دانش‌آموزان داده‌اند برمی‌آید، دلیل این کاهش سهمیه برای جبران کمبود شیر در مناطق کمتر برخوردار تهران بوده است؛ مناطقی چون چون نازی‌آباد و نظام‌آباد در جنوب و شرق تهران که به گفته این مدیران نیاز بیشتری به سهمیه شیر مدارس دارند.
اگرچه از همان ابتدا بسیاری دلیل به تاخیر افتادن اجرای طرح توزیع شیر در مدارس را کمبود اعتبار برای آن ذکر کرده بودند، اما بارها مسئولان آموزش و پرورش این موضوع را انکار کردند. حال کمبود شیر در برخی از مناطق تهران که دانش‌آموزان نیاز بیشتری به تامین سهمیه شیر خود دارند، موجب شده تا مسئولان از سهمیه مدارس بالای شهر بزنند تا دانش‌آموزان پایین‌شهر در نبود شیر کافی در آموزش و پرورش؛ کمتر از بقیه دانش‌آموزان تبعات این کمبود را احساس کنند.
 
از همان ابتدا هم با صحبت‌هایی که برخی از کارخانه‌های تولیدکننده شیر در مورد عدم پرداخت مطالبات سال گذشته آن‌ها از سوی آموزش و پرورش در رسانه‌ها عنوان کرده بودند، چندان چشم‌انداز روشنی برای اجرای بدون مشکل این طرح که با قیمت‌های جدید شیر و حذف یارانه آن، از طرح‌های ضروری و مهم آموزش و پرورش به شمار می‌رود؛ پیش‌بینی نمی‌شد. باید دید آموزش و پرورش برای رفع این کمبودها راه‌حلی پیدا می‌کند و یا اینکه ممکن است توزیع دو روز در هفته شیر باز هم کمتر شده و به‌طورِ کلی این طرح متوقف شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha