بسیاری از زمین های زیر کشت در جنوب تهران مشکل آلودگی خاک دارند و این مشکلات به قدری جدی است که اگر آب سالم به مزراع برسانیم به دلیل مشکل آلودگی خاک اثرگذار نخواهد بود.

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نگرانی کنونی ما نسبت به کیفیت خاک در تهران بیشتر از آب است چراکه بسیاری از زمین های زیر کشت در جنوب تهران مشکل آلودگی خاک دارند و این مشکلات جدی است.

معصومه ابتکار در گفت وگو با پانا، در خصوص وضعیت محصولات غذایی تولید شده در مزارع جنوب شهر تهران، اظهار کرد: از زمان راه اندازی تصفیه خانه جنوب شهر تهران، پساب خروجی آن برای کشاورزان منطقه جنوب تهران به ویژه ورامین مناسب شده است.

وی ادامه داد: این منبع آب برای کشاورزان برخلاف سایر منابع که آلودگی شیمیایی و میکروبی بود، منبع پاکی است و می توان از آن برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده کرد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات کمیته محیط زیست با مسئولان ذی ربط در این بخش به ویژه وزارت جهاد کشاوری، گفت: نگرانی کنونی ما نسبت به کیفیت خاک این مناطق بیشتر از آب است چراکه بسیاری از زمین های زیر کشت در جنوب تهران مشکل آلودگی خاک دارند و این مشکلات به قدری جدی است که اگر آب سالم به مزراع برسانیم به دلیل مشکل آلودگی خاک اثرگذار نخواهد بود.

ابتکار با بیان اینکه پیشنهاد ممنوعیت هر گونه کشت و کاردر این محدوده را داده ایم، افزود: شورای شهر وظیفه اعمال محدودیت ندارد و باید این کار از سوی جهاد کشاورزی باشد.
وی ادامه داد: شورا تنها ضوابطی را برای میادین میوه و تره شهر تهران سه سال گذشته در قالب مصوبه ای تعریف کرد تا بر اساس آن کیفیت فراورده های غذایی پایش شود.

رئیس کمیته محیط زیست با بیان اینکه از مرحله پایش محصولات کشاورزی به مرحله عملیاتی رسیدیم، تاکید کرد: برنامه عملیاتی برای ممانعت از عرضه محصولات غیراستاندارد را ارائه کردیم که در صورتی میزان سم یا بقای فلزات سنگین و نیترات از حد استاندارد بالا باشد به هیچ عنوان میادین تحت نظر شهرداری تهران حق عرضه این محصولات را ندارند.
ابتکار در پایان گفت: هم اکنون تنها در حال پایش محصولات کشاورزی هستیم اما همچنان کیفیت مواد غذایی دارای مشکل است و جای نگرانی شدید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha