چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 40833
سلامت نیوز: متخصص تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با هشدار در مورد عوارض جانبی استفاده از رژیم های سخت غذایی، گفت: رژیم های غذایی بیش از 16 هفته منجر به بروز عوارض جانبی نامطلوبی مانند تهوع، تحمل نكردن سرما ، ریزش مو ، سنگ كیسه صفرا و نامنظمی قاعدگی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سعیده معانی افزود: معمولا در این گونه رژیم ها، دریافت ویتامین و مواد معدنی ناكافی است و افرادی كه رژیم های سخت غذایی می گیرند اغلب نیاز به مصرف مكمل های ویتامین و املاح دارند.

وی ادامه داد: رژیم های غذایی كمتر از یك هزار و 200 كالری در روز به علت احتمال پرخوری بعدی و بازگشت به چاقی، برای سلامتی مضر است.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: افراد دارای رژیم های سخت غذایی در ابتدا دچار كاهش وزن به دلیل دفع مایعات می شوند و سپس چربی بدن كاهش می یابد.

وی خاطرنشان كرد رژیم غذایی همراه مصرف زیاد مایعات، موجب كاهش شدید میزان پروتئین وسدیم در بدن می شود و فرد را درمعرض كمبود سدیم قرار خواهد داد؛ در این حالت فرد دچار تهوع ، گیجی ، سرگیجه شده و در موارد شدیدتر به كما خواهد رفت.

وی ادامه داد استفاده از رژیم هایی با كاهش متوسط كالری یك هزار و 200 تا یك هزار و 500 كیلو كالری در روز برای بانوان و رژیم های غذایی یك هزار و 400 تا یك هزار و 600 كیلو كالری در روز برای آقایان مناسب است.

معانی خاطرنشان كرد محدودیت مصرف انرژی برای كاهش وزن از طریق انتخاب و مصرف غذاهای سالم تر و با چربی كمتر و افزایش مصرف سبزی ها و میوه ها میسر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha