چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 40836

برخی از غذاها در كاهش استرس و فشارهای ناشی از آن تاثیر بسیاری دارند. پس به محض اینكه احساس كردید در این شرایط قرار گرفته‌اید، بهتر است این غذاها و میوه‌ها را امتحان كنید.

سلامت نیوز: برخی از غذاها در كاهش استرس و فشارهای ناشی از آن تاثیر بسیاری دارند. پس به محض اینكه احساس كردید در این شرایط قرار گرفته‌اید، بهتر است این غذاها و میوه‌ها را امتحان كنید.

پرتقال و سایر مركبات نارنجی
بر طبق بررسی‌های یك دانشمند، ویتامین C كمك زیادی به كاهش استرس و بازگشت فشار خون و كورتیزول به اندازه نرمال می‌كند، زیرا در اثر استرس و قرار گرفتن در یك موقعیت پرتنش، میزان فشار خون و كورتیزول تغییر می‌كند. همچنین ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی‌های شیرین به طور ویژه‌ای موجب كاهش استرس می‌شوند، زیرا می‌توانند میزان جذب كربوهیدرات‌ها را در بدن شما افزایش دهند و به اندازه مطلوب برسانند. سیب‌زمینی شیرین سرشار از بتا-كاروتن و سایر ویتامین‌ها است و فیبر موجود در آن باعث می‌شود كه بدن در یك حالت آرام و باثبات، كربوهیدرات تولید كند.

زردآلوی خشك‌شده

زردآلو سرشار از منیزیم است كه یكی از عوامل اصلی در آرامش ماهیچه‌ها و كاهش استرس می‌باشد.

بادام، گردو و پسته
بادام سرشار از ویتامین‌های E و B است كه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. پسته و گردو هم به كاهش فشار خون كمك می‌كنند.

بوقلمون
بوقلمون سرشار از آمینواسیدی به نام «تریپتوفان» می‌باشد. این آمینواسید محرك ترشح سروتونین است كه به فرآیندهای شیمیایی مغز كمك می‌كند. به همین دلیل افرادی كه بوقلمون می‌خورند، احساس راحتی بیشتری هم می‌كنند. به طور كلی تریپتوفان به نوعی آرام‌بخش است.

اسفناج
كمبود منیزیم موجب سردردهای شدید و میگرن می‌شود و فرد دائما احساس خستگی و كوفتگی می‌كند. یك فنجان اسفناج، حدود 40 درصد از نیاز روزانه بدن افراد به منیزیم را تأمین می‌كند.

ماهی آزاد
یك رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد. مطالعه بر روی رژیم‌های غذایی و سوخت و ساز بدن نشان می‌دهد كه امگا-3، از افزایش هورمون‌های استرس جلوگیری می‌كند.

آواكادو
پتاسیم موجود در آواكادو، موجب كاهش فشار خون می‌شود. بهترین راه برای كاهش فشار خون، مصرف پتاسیم كافی است (پتاسیم آواكادو حتی بیشتر از میزان این ماده معدنی در موز می‌باشد).

سبزیجات سبز
بروكلی، كلم‌پیچ و سایر سبزیجات سبز، سرشار از ویتامین‌هایی هستند كه در بدن ذخیره می‌شوند و در مواقع درگیری با عوامل استرس‌زا، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سایر نكاتی كه به كاهش استرس كمك می‌كنند، عبارتند از:

ورزش كردن، خوردن یك صبحانه كامل و انرژی‌زا و خوردن غذاهای سبك در طول روز، میزان قند خون شما را تنظیم می‌كند (وقتی كه قند خون پایین است، انرژی روحی، جسمی و فكری كاهش و میزان استرس افزایش می‌یابد).

منبع: نشریه دنیای تغذیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha