سلامت نیوز: روانشناسان می‌گویند كارمندانی كه سركار كسل و خسته می‌شوند اغلب برای رهایی از این حالت به قهوه و شكلات روی می‌آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان روانشناسی در دانشگاه لانكاشایر مركزی با مطالعه بر روی 100 كارمند انگلیسی دریافتند این افراد وقتی در سر كار احساس كسالت و خستگی می‌كنند بیشتر به خرت و پرت خوردن و مصرف نوشیدنی‌های كافئین دار روی می‌آورند. بررسی‌ها نشان داد این كارمندان حتی برای رهایی از این كسالت به الكل پناه می برند.

به گزارش روزنامه سان، سندی مان كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می‌گوید: ما دریافتیم عامل خستگی افراد در محیط كار حاصل تركیبی از حجم كار روزانه و شخصیت فردی آنها است.

این متخصصان كه نتایج مطالعات خود را در كنفرانس سالانه انجمن روانشناسی انگلیس در بخش روانشناسی شغلی ارائه كرده‌اند تاكید دارند، حدود 25 درصد از شركت كنندگان در این بررسی نشان دادند كه اغلب اوقات در محل كار كسل و خسته هستند و كارمندانی كه دچار خستگی مزمن می‌شوند بیشتر استرس پیدا می‌كنند و همواره آرزوی پایان یافتن ساعت كاری را در سر دارند. بنابراین آنها برای پیدا كردن یك انگیزه و محرك ممكن است به رفتارهای خطرزا دست بزنند كه یكی از آنها گرایش به تغذیه ناسالم یا مصرف الكل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha