چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 40854
سلامت نیوز: دولت آمریکا با توجه به افزایش سن جمعیت این کشور به دنبال درمانی برای آلزایمر تا سال 2025 است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این هدفی غیر ممکن است و مشاوران دولت هم اعلام کرده‌اند که خانواده‌ها نیازمند مراقبت بیشتر از افراد مورد علاقه‌شان هستند.

هری جونز، رئیس انجمن آلزایمر آمریکا و یکی از این مشاوران می‌گوید: چیزی که واقعاً مهم است طرحی پیشروانه برای رسیدگی به نیازهای افراد مبتلا به این بیماری است و خانواده‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند طاقت فرسا بودن کار خود را متذکر می‌شوند.

دولت اوباما نخستین طرح ملی آلزایمر را برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی و اجتماعی زوال عقل ایجاد کرده است که نه تنها شامل درمان بهتر است بلکه به دنبال بهبود مراقبتها برای بیماران و مراقبان آنها نیز هست.

این طرح هنوز در حال تهیه است اما پیش نویس اهداف نهایی آن 2025 را به عنوان هدفی برای ایجاد درمانی موثر یا به تعویق انداختن بیماری پیش بینی کرده است.

عده‌ای از کارشناسان می‌گویند که این طرح قدرت لازم را نداشته و باید 2020 به عنوان این هدف تعیین شود.

کمیته مشاوره‌ای دولت آ‌مریکا اعلام کرده که حدود 4/5 میلیون آمریکایی به آلزایمر یا بیماریهای مشابه مبتلا هستند و نحوه کمک به خانواده آنها برای مراقبت از بیماران اولویت نخست است.

این بیماری در حالی که جمعیت این کشور در حال پیر شدن است به شدت در حال افزایش است و تخمین زده شده تا سال 2050 بین 13 تا 16 میلیون نفر به این بیماری دچار شده باشند که هزینه‌ای یک تریلیون دلاری را برای دولت در پی خواهد داشت.

درمانهای کنونی فقط برخی عواقب آلزایمر را تخفیف می‌دهد و تلاش برای یافتن درمانهای جدید بسیار کند بوده است.

از جمله برنامه برای خانواده بیماران کلاس‌های آموزشی برای نحوه برخورد با مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر است تا بتوانند شخص مورد علاقه‌شان را زمان بیشتری در خانه نگهدارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha