سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت میانسالان دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت بر انجام فعالیتهای جسمانی به مدت نیم ساعت در هر روز در میانسالان تاكید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ربابه علامه در مراسم افتتاحیه چهارمین کارگاه منطقه ای سبا (سلامت بانوان ایرانی) و سما ( سلامت مردان ایرانی) كه در یزد برگزار شد، هدف از برپایی این کارگاه را آموزش مدیران دانشگاههای علوم پزشکی منتخب یعنی شهرهای یزد، کرمان، زابل، فسا، جیرفت و کرمانشاه در خصوص اجرای برنامه های طرح " سبا و سما" در دانشگاههای علوم پزشکی این استانها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در این کارگاه خدمات جامع سلامت ویژه زنان و مردان گروه سنی 25 تا 60 سال از جمله مشاوره جهت شیوه زندگی سالم، سلامت باروری، پیشگیری از بیماری‌های شایع میانسالی و خود مراقبتی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان بعد از اتمام کارگاه، مباحث ارائه شده را در دانشگاههای خود آموزش داده و اجرا می کنند.

دکتر علامه تصریح كرد: تا پایان سال جاری پنجمین کارگاه منطقه‌ای " سبا و سما" در کشور برگزار می‌شود که در مجموع 32 دانشگاه علوم پزشکی کشور تحت پوشش خدمات جامع سلامت میانسالان قرار می‌گیرند.

رئیس اداره سلامت میانسالان دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت در این كارگاه نیز بر انجام فعالیت جسمانی میانسالان در گروه سنی 25 تا 60 سال تاکید کرد و افزود: این گروه سنی باید برای حفظ سلامتی خود 3 تا 5 روز در هفته و هر روز نیم ساعت فعالیت جسمانی با شدت متوسط داشته باشند.

وی تغذیه صحیح بر مبنای تعادل، تنوع و تناسب استفاده از گروه‌های غذایی هرم تغذیه و پرهیز از استعمال دخانیات را از موارد مهم شیوه زندگی سالم دانست.

وی اظهار داشت: در این گروه سنی پیشگیری از سرطانهای دستگاه تناسلی و پستان، سلامت باروری، اختلال در رابطه زناشوئی، خون ریزی‌های غیرطبیعی در زنان و بیماری‌های آمیزشی از جمله مباحث مهم در سلامت باروری این گروه سنی است که بایستی افراد مورد توجه قراردهند و در طرح "سما و سبا" نیز به صورت مفصل به آن پرداخته می شود.

وی با اشاره به بیماریهای غیرواگیر شایع در میانسالان از جمله بیماری دیابت، فشارخون و بیماریهای قلبی و عروقی، توصیه کرد: افراد به منظور پیشگیری از بروز این بیماریها سعی کنند دچار اضافه وزن و چاقی نشوند و همچنین برای چکاپ با پزشک خود در ارتباط باشند تا از عوارض این بیماریها پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha