چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 40882

هرازگاهی این جمله را از دهان خانم‌ها و آقایون می‌شنوید، "من واقعاً درکش نمی‌کنم!" واقعیت این است که گفته قدیمی زنان ونوسی و مردان مریخی حقایق زیادی در خود دارد. دلیل آن این است که گاهی حس می‌کنیم مردان و زنان هرکدام واقعاً متعلق به سیاره‌هایی جدا هستند و به نظر می‌رسد هیچ وجه تشابهی با هم ندارند.

سلامت نیوز: هرازگاهی این جمله را از دهان خانم‌ها و آقایون می‌شنوید، "من واقعاً درکش نمی‌کنم!" واقعیت این است که گفته قدیمی زنان ونوسی و مردان مریخی حقایق زیادی در خود دارد. دلیل آن این است که گاهی حس می‌کنیم مردان و زنان هرکدام واقعاً متعلق به سیاره‌هایی جدا هستند و به نظر می‌رسد هیچ وجه تشابهی با هم ندارند. متاسفانه قسمت بد ماجرا این است که هر دو این گروه‌ها باید یاد بگیرند که چطور در کنار هم زندگی کنند. اما چرا واقعاً مردان و زنان همدیگر را درک نمی‌کنند؟

پاسخ این سوال این است که مردان و زنان کاملاً با هم متفاوت هستند و درنتیجه موقعیت‌ها را به طرق متفاوت از هم می‌بینند و درمورد آن فکر می‌کنند. مردان معمولاً براساس دیدگاه و ایده‌های خودشان درمورد موقعیتی تصمیم‌گیری می‌کنند که این کاملاً با نظر خانم‌ها متفاوت است. اما به خاطر اینکه زنان و مردان با هم متفاوت هستند، دلیل نمی‌شود که نتوانند با هم کنار بیایند و زندگی کنند. یکی از شاخصه‌های بارز انسان‌ها این است که می‌توانند یاد بگیرند و با محیط خود سازگار شوند. و برای کسانیکه نمی‌توانند این مسئله را درک کنند، خوشبختانه منابع و افراد زیادی هستند که می‌دانند چه باید کرد و می‌توانند مشاوره‌های خوبی بدهند.

مهمترین عنصر برای داشتن یک رابطه خوب و موفق بدون شک داشتن ارتباط قوی است. اگر بتوانیم یاد بگیریم که ارتباطات و مکالماتی موثر داشته باشیم، نه‌تنها روابطمان بهتر خواهد شد بلکه زندگی روزمره‌مان نیز رنگ و بوی بهتری خواهد گرفت. ازاینرو بهتر است قبل از هر چیر مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید.

بااینکه این تنها عنصر مهم در یک رابطه خوب و موفق نیست اما یکی از مهمترین آنهاست. اگر بتوانید ارتباط قوی را با یادگیری حساس‌تر بودن به نیازهای دیگران ترکیب کنید، مطمئناً می‌توانید رابطه‌ای عالی و موفق داشته باشید. اگر بتوانید نیازهای خود را با کسی که دوست دارید در میان بگذارید آنوقت می‌توانید آنها را از وجود آن نیازها مطلع کنید، درغیراینصورت آن فرد چطور باید از خواسته‌های شما باخبر شود؟ و وقتی فرد مقابلتان نیازهای خود را مطرح می‌کند، اگر بتوانید درک کنید و نسبت به آنها حساس باشید، می‌توانید بهتر با آنها کنار بیایید و تصمیمات درستی بگیرید که خوشبختی هر دوی شما را تضمین خواهد کرد.

البته همه آدمها متخصص در این مسائل به دنیا نیامده‌اند و یادگرفتن تکنیک‌ها و استراتژی‌های مفید در این زمینه نیازمند تمرین و تلاش بسیار است. با مشاوره گرفتن از کسی که به او اعتماد دارید و عقل سلیم خود، می‌توانید این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان افراد تغییر می کنند، بنابراین بودن در یک رابطه نیازمند یادگرفتن مداوم و تطابق‌پذیری با گذشت زمان است. هرچه در این مسئله پیشرفت کنید، رابطه‌ بهتری خواهید داشت. افراد زیادی هستند که می‌توانند اینکار را انجام دهند و هیچ بهانه‌ای ندارید که شما هم یکی از آنها نباشید. سعی کنید همیشه مثبت‌اندیش باشید و هیچوقت دست از تلاش نکشید. اگر واقعاً چیزی را بخواهید مطمئناً آن را به دست خواهید آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha