چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 40896

افرادی که دچار شب کوری هستند شبکیه چشمشان ضعیف است و با افزایش سن این مشکل بیشتر می شود.

علیرضا رجعتی حقی، فوق تخصص شبکیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از افراد هنگام شروع شب و بعد از اتمام روز دچار نوع بیماری چشمی می شوند که برای آنها ایجاد مشکلات بسیاری می کند و در طی شب نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: این بیماری شب کوری نام دارد که دید فرد در هنگام شب کاهش پیدا می کند و در موارد شدیدتر دید کامل از بین می رود.

بیشتر بدانید: علائم و روش های درمان شب کوریرجعتی بیان کرد: این بیماری ژنتیکی و وراثتی است که فرد موقع به دنیا آمدن این عارضه را به همراه خود دارد و هر چقدر سن افزایش پیدا کند این مشکل بیشتر می شود.

وی تشریح کرد: شبکیه چشم این بیماران ضعیف است و با افزایش سن بر این ضعف آنها اضافه می شود و بعد از مدتی دید فرد کامل از بین می رود.

برای این بیماران درمان قطعی وجود ندارد در دنیا تلاش های بسیاری برای راه حل درمان این نوع عارضه انجام شده ولی تا به حال نتیجه ای حاصل نشده است.

وی تأکید کرد: برای مشکل این بیماران تنها راه حل مناسب استفاده از عینک های مخصوص است که در شب مورد استفاده قرار می گیرد و برای این بیماران عمل جراحی تأثیری روی دیدشان در شب خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در کشور ما تعداد افرادی که به این عارضه دچار هستند زیاد نیست این مشکل بیشتر برای جوان ها و به خصوص هنگام انجام فعالیت هایشان بسیار مشکل زا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha