پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 40903

مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. این مواد غذایی دارای حجم بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرها هستند که برای سلامت قلب شما ضروری است

رژیم های غذایی برای سلامتی قلب شما
سلامت نیوز: ناراحتی های قلبی و سکته قلبی یکی از شایع ترین علل مرگ در دنیا و خصوصا کشور ما ایران است. آلودگی هوا ، مصرف دخانیات ، استرس و فشارهای روحی به همراه عادات غلط تغذیه از جمله عوامل مهم در ابتلا به بیماری های قلبی است.

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با تغییرات ساده ای در زمینه تغذیه می توان از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کرد. در این نوشته قصد داریم تا برنامه غذایی سالم و مناسب برای سلامت قلب را به شما ارائه کنیم.

-  مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. این مواد غذایی دارای حجم بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرها هستند که برای سلامت قلب شما ضروری است. می توانید از این میوه ها به صورت تازه یا خشک شده استفاده کنید. در عین حال نبایستی از میوه ها سبزیجات نمک سود شده یا شیرین شده با شکر استفاده کنید.

- نقش گوشت ها، خصوصا گوشت قرمز را در برنامه غذایی خود کم رنگ کنید. سعی کنید مصرف گوشت را به هفته ای دو الی سه مرتبه محدود کرده و در عین حال این وعده های گوشتی را با سبزیجات ترکیب کنید. در زمینه نحوه پخت نیز دقت کنید که تا جایی که ممکن است از سرخ کردن گوشت پرهیز کرده و آن را به صورتی پخته یا کبابی مصرف کنید.

- استفاده از ماهی هایی با اسید چرب مفید امگا 3 مثل ماهی قزل آلا را حتما در برنامه خود بگنجانید. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر امگا 3 در سلامت قلب و پیش گیری از بروز بیماری نقش بسیار موثر و غیر قابل انکاری دارد. مصرف دو وعده ماهی در هفته از طرف پزشکان توصیه شده است.

_ در استفاده از غلات به این نکته توجه کنید که مواد مورد استفاده شما سبوس دار باشند. سبوس دارای فیبر زیادی است که کلسترول را کاهش داده و به حفظ وزن نیز کمک می کند.

_ در هنگام استفاده لبنیات از مواد لبنی کم چرب استفاده کنید. در صورت علاقه می توانید ماست کم چرب را با میوه ها نیز ترکیب کنید.

_ در زمینه استفده از نوشیدنی ها سعی کنید که بیشتر از آبمیوه های طبیعی بدون شکر افزوده و مواد نگه دارنده استفاده کنید. آبمیوه های صنعتی دارای مقادیر زیادی از مواد شیرین کننده هستند که برای سلامت کلی بدن و سلامت قلب مضر است.

_ یکی از علت های اصلی اضافه وزن افراد استفاده از میان وعده های ناسالم است. سعی کنید تا در طول روز از میان وعده های سالم و مقوی مثل انواع میوه ها ، خشکبار غیر فراوری شده ، سبزیجات و غلات بهره ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha