پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 40941
سلامت نیوز: معاون اورژانس تهران گفت: حس بویایی تا 70 سالگی کاهش نمی‌یابد و مهمترین اقدام برای سالمندان پیشگیری از رخ دادن حوادث معمولی همچون زمین خوردن برای آنان است.

نادر حقی در گفت‌وگو با فارس در توضیح مباحث اورژانسی برای سالمندان اظهار داشت: با افزایش سن تغییرات حواس در 40 سالگی افزایش می‌یابد و حس شنوایی نیز کاهش پیدا کرده و در 50 سالگی نیز حواس بینایی و لامسه کاهش می‌یابد و حس چشایی نیز در 60 سالگی تغییر می‌کند ولی حس بویایی تا 70 سالگی کاهش نمی‌یابد.

وی افزود: با بالا رفتن سن افراد در دوران سالمندی توانایی مردمک چشم‌ها نیز نسبت به تغییر شدت نور شروع به کاهش می‌کند و زمان بیشتری را برای تطابق نیاز دارد که به همین علت رانندگی و راه رفتن با خطر بیشتری همراه است.

حقی بیان داشت: کدورت عدسی‌های چشم نیز با غشاهای محیطی برای بینایی تداخل ایجاد می‌کند و منجر به اشکال در تشخیص رنگ‌ها و دید واضح می‌شود و همین امر سبب افزایش احتمال سقوط از بلندی می‌شود که سالمندان باید در این زمینه بسیار دقت کنند.

وی تصریح کرد: خدمات اورژانسی به افراد سالمند روش و متد خاصی دارد ولی مهمترین اقدام برای سالمندان پیشگیری از رخ دادن حوادث معمولی همچون زمین خوردن برای آنان است زیرا بیشترین سوانح برای سالمندان که منجر به شکستگی در اندام آنان می شود زمین خوردن است.

حقی خاطرنشان کرد: تغییرات گوش داخلی نیز سبب می‌شود تا صداهای زیر و گاهی اوقات صداهای بم نیز به سختی در سنین سالمندان شنیده شود و این تغییرات می‌تواند در تعادل این افراد ایجاد مشکل کرده که احتمال افتادن سالمند را نیز افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha