سلامت نیوز : تامین اجتماعی، در کمترین زمان نسبت به وزارت بهداشت، طرح پزشک امین را اجرا کرد. به همین دلیل وزارت بهداشت به خودش آمد و هر هفته برای اجرای پزشک خانواده، برنامه ای تازه رو می کند.
به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته وزارت بهداشت خبر از امادگی اجرای مرحله دوم پزشک خانواده داد و پیش از آن هم حرف از آمادگی اجرای سراسری نظام ارحاع به گوش رسید.
امروز اما مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت گفته با اجرای پزشک خانواده امید به زندگی تا 80 سال زیاد می شود. او امروز در حاشیه دیدار با معاون مجلس قرقیزستان گفت: "قطعاً با اجرای پزشک خانواده، امید به زندگی افزایش می‌یابد و ما امیدواریم به سن 80 سالگی که ژاپنی‌ها به آن رسیده‌اند برسیم."
به گفته خانم وزیر، در حال حاضر سن امید به زندگی برای زنان ایرانی 73 سال و برای مردان ایرانی 72سال است.
او همچنین از اجرای مرحله دوم طرح پزشک خانواده تا پیش از دهه فجر خبر داد و گفت: پزشک خانواده ان شاء‌الله در سطح یک آن رایگان می‌شود. نسخه صفر دو نیز بایستی رونمایی بشود و زمانی که رونمایی شد به دنبال آن این مسئله صورت می‌پذیرد. ما آمادگی داریم و دکتر شیخ‌الاسلامی( وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نیز آمادگی دارد تا در همین ایام این مسئله صورت پذیرد.
وحید دستجردی گفت: "الان نسخه صفر دو پزشک خانواده آماده است و ما کاملاً آمادگی داریم به امید خدا قرار است یک جلسه‌ای در خدمت رئیس‌جمهور باشیم دو وزیر یعنی بنده و آقای دکتر شیخ‌الاسلامی حضور داشته باشیم و همان زمان این کار بزرگ شروع خواهد شد و حتماً در آن زمان اعلام خواهد شد در سطح یک پزشک خانواده کاملاً رایگان خواهد بود و امیدواریم تا قبل از دهه فجر این مسئله صورت پذیرد."
جالب اینکه سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است تا پایان دی ماه، پزشک امین را در استان گیلان اجرایی می کند و به زودی به استان های دیگر می رسد. وزارت بهداشت معتقد است پزشک امین، طرحی موازی با پزشک خانواده است و به همین دلیل این طرح را غیرقانونی می دانند. اما تامین اجتماعی اعلام کرده پزشک امین هیچ منافاتی با پزشک خانواده ندارد و تنها برای بیمه شده های این سازمان است. البته تامین اجتماعی برای تامین کادر پزشک امین خود، از پزشکان عمومی استفاده می کند و عملا انها را در استخدام خود می آورد. درواقع، با این کار دست وزارت بهداشت برای اجرای پزشک خانواده که آن هم در سطح اول به پزشکان عمومی وابسته است، بسته می ماند.
در سال های گذشته، وزارت بهداشت دلیل عقب ماندن پزشک خانواده از برنامه را، کارشکنی تامین اجتماعی و نرسیدن بودجه به استان های پایلوت طرح، اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha