شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 40958
سلامت نیوز: در این نوشته سعی داریم تا شما را با نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق خواب و تاثیر آنا بر روی خواب شما یادآوری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، انسان معمولا یک سوم عمر خود را در خواب به سر می برد. همین جمله کافی است تا به اهمیت خواب و مکانی که در آن به استراحت می پردازیم پی ببریم. در ابتدا بایستی گفت که اتاق خواب یکی از مهمترین بخش های هر خانه است. مکانی که ما هر روز خود را در آن آغاز کرده و در آن به پایان می بریم. در این نوشته سعی داریم تا شما را با نکاتی در مورد اتاق خواب آشنا کنیم.

قبل از هر چیز بایستی در زمان طراحی و ساخت ساختمان به محل قرار گیری اتاق خواب دقت کرد. اتاق خواب باید هم در عین حال نور گیر بوده و هم در صورت لزوم بایستی به راحتی بتوان آن را پوشانده و تاریک کرد. پزشکان متخصص در زمینه خواب، تاریکی را یکی از مهمترین عوامل در آرامش و داشتن یک خواب راحت می دانند.

نکته بعد جریان روان هوا در اتاق است. رسیدن اکسیژن کافی به بدن در حالت خواب نیز یکی دیگر از عوامل موثر در داشتن یک خواب عمیق و راحت است. در اتاق خواب شما هوای تازه باید بتواند به راحتی جریان داشته باشد . به راحتی داخل شده و خارج شود.

نوع رنگ آمیزی اتاق خواب بسیار مهم است. تصور کنید که بعد از یک روز سخت و پراسترس کاری و برای گذراندن شب به اتاق خواب وارد می شوید و با رنگ های تند یا تیره مواجه می شوید. مسلما این گونه رنگ آمیزی ها تاثیر بعدی را بر روحیه شما خواهد داشت. استفاده از رنگ های روشن مثل آبی ملایم می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

در زمان طراحی اتاق خواب از پوشش های کف و دیواره ای مثل مرمر که سرد هستند بایستی دوری کرد.در صورت امکان کارشناسان چوب را یکی از بهترین کف پوش ها برای اتاق خواب می دانند. در عین حال استفاده از صنایع دستی ایرانی نیز بسیار مناسب است. گبه به دلیل داشت قطر بیشتر به نسبت فرش سطح نرم تر و گرم تری را برای شما به ارمغان می آورد.

در صورتی که فضای در دسترس به شما اجازه داد تخت خواب بزرگی تهیه کنید. هر چه تخت خواب بزرگتر باشد شما در آن راحتر هستید و این آرامش در داشتن یک خواب راحت بسیار مهم است.

معمولا توصیه کارشناسان و طراحان بر این است که از بالش هایی با اندازه های متفاوت استفاده کنیم. با توجه به حالات مختلف در زمان خواب و متناسب با وضعیت جسمی و روحی بالش مناسب خود را انتخاب کنید.

داشتن یک جا لباسی به همراه آینه در اتاق خواب نیز ایده مناسبی است. نگاه کردن به خود قبل و بعد از خواب می تواند اثر روانی مثبتی بر روی فرد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha