شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 40981
سلامت نیوز:كودك شما هنوز یك دم كوچك دارد (كه در واقع استخوان دنبالچه است) و در هفته های بعدی از بین خواهد رفت. اما این دم، تنها قسمتی است كه با رشد كودك شما، كوچكتر می شود. اكنون كودك شما تقریبا 1.2 سانتی متر (به اندازه یك تمشك) است، و مفصل آرنج و همچنین انگشتان دست و پا (كه اكنون دیگر قابل تشخیص هستند، هرچند هنوز هم پرده نازكی بین آنها وجود دارد) دارد.

در سر او كه خیلی بزرگتر از بدن او است، هر دو نیمكره مغز در حال رشد هستند. دندانها و فضای داخلی دهان او در حال شكل گیری است و گوشهای او نیز به رشد خود ادامه می دهند. پلكهای كودك، چشمهایش را (كه اكنون كمی رنگی هستند) می پوشانند، و نوك بینی او (كه شما یك روز نیشگونش خواهید گرفت) آرام آرام خود را نشان می دهد! ضخامت پوست او به نازكی یك برگه كاغذ است و رگهای او را به وضوح می توان دید.

كودك كوچك شما، آپاندیس و لوزالمعده هم دارد، كه نهایتا با تولید هورمون انسولین به هضم غذا كمك خواهد كرد. كبد كودك شما مشغول تولید گلبولهای قرمز خون است، و یك حلقه از روده های در حال رشد كودك شما در جهت بند ناف او شكل می گیرد؛ بند ناف او، اكنون رگهای خونی واضحی دارد كه عمل تبادل اكسیژن و مواد غذایی با بدن كودك را بر عهده دارد. شما هنوز هم نمی توانید حركت كردن كودك را حس كنید، اما او مثل یك لوبیای كوچك در حال جست و خیز است و در داخل خانه آبی خود، حركت می كند.
شما چگونه تغییر می کنید؟
شما در سه ماهه اول حاملگی قرار دارید كه بسیاری از زنان در این مرحله، مشكلات معمول حاملگی را تحمل می كنند. بواسطه حالت تهوع صبحگاهی (كه ممكن است ظهر و شب هم رخ بدهد)، ممكن است نگه داشتن غذا در معده غیر ممكن باشد! این حالتهای تهوع تا حدودی به علت وجود هورمونهای دوران حاملگی در بدن شما ایجاد می شوند.

یك بسته بیسكویت را در كنار تخت خواب خود بگذارید و قبل از بیرون آمدن از بستر، چند تا از آنها را بخورید تا از بروز حالت تهوع جلوگیری كنید. البته همه خانمهای حامله دچار تهوع صبحگاهی نمی شوند؛

لذا در صورتی كه شما به این مشكل دچار نشده اید، نگران نباشید؛ شما از معدود خانمهای خوش شانس هستید! همچنین ممكن است در مقایسه با حالت معمولی بسیار بیشتر به توالت نیاز داشته باشید. حجم خون شما در دوران حاملگی به شدت افزایش می یابد، در نتیجه حجم بسیار زیادتری از مایعات از كلیه ها عبور می كند كه نهایتا به جمع شدن ادرار بیشتر در مثانه منجر می شود. در ادامه دوران حاملگی، بایستی تهوع ها كمتر شوند، هر چند ممكن است نیاز شما به توالت كم نشود.
فعالیت های این هفته
یك عكس از شكم خود بگیرید! در این هفته، پیش از اینكه اثر حاملگی در شكم شما نمایان شود و شكمتان اصطلاحا جلو بیاید، از یك نفر بخواهید كه از شكم شما عكس بگیرد. سپس هر ماه، تا هنگام تولد نوزادتان، یك عكس از شكم خود بگیرید. دنبال كردن مراحل حاملگی كار جالبی خواهد بود، و شما بعدا این یادگاریها را دوست خواهید داشت!
خیلی جالب خواهد بود اگر در همه عكسها، لباس یكسان بپوشید، در محل یكسانی بایستید و فیگور یكسانی بگیرید! عكسهای نیمرخ برای این كار بهتر است؛ همچنین عكسهای سیاه و سفید نیز ممكن است زیبا باشند.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha