سلامت نیوز: در یك مطالعه نروژی مشخص شد دختران نوجوانی كه اضافه وزن دارند یا چاق هستند بیشتر از همسالان خود كه وزن طبیعی دارند دچار آكنه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشكان نروژی در این مطالعه تاثیر وزن و شاخص توده بدنی را روی شرایط و سلامت پوست نوجوانان بررسی كردند. آنها متوجه شدند سابقه بروز آكنه با افزایش وزن در دختران نوجوان ارتباط دارد در حالی كه در پسران این ارتباط مشاهده نمی‌شود. علت این ارتباط هنوز برای متخصصان مشخص نیست.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، دكتر روبرت كرسنر استاد و معاون دپارتمان درماتولوژی در دانشكده پزشكی میلر دانشگاه میامی در این باره متذكر شد: این احتمال وجود دارد كه چنین رابطه‌ای بین وزن و بروز آكنه در دختران نوجوان تحت تاثیر عوامل روانی باشد و از تصورات دختران نسبت به خودشان نشات بگیرد.

كرسنر كه در این مطالعه حضور نداشته اما با یافته‌های آن آشنایی دارد، می‌گوید: از سوی دیگر بیولوژی هم می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا كند.

وی تصریح كرد: ممكن است در دختران نوجوان آندروژن زیاد كه ناشی از چاقی است تاثیر زیادی در بروز آكنه داشته باشد.

تیم پزشكان نروژی به سرپرستی دكتر جان اندرز هالوورسن از دپارتمان درماتولوژی بیمارستان دانشگاه اوسلو این مطالعات را روی 3600 نوجوان 18 تا 19 ساله نروژی انجام داده و گزارش آزمایشات خود را در نشریه آرشیو درماتولوژی ارائه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha