سلامت نیوز:  پژوهشگران تایوانی می گویند: از دست دادن ناگهانی شنوایی می تواند با اختلال توقف تنفس در خواب موسوم به آپنه مرتبط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محققان دریافتند افرادی كه از ناشنوایی ناگهانی رنج می برند در مقایسه با آنهایی كه ناشنوا نشده اند، به احتمال بیشتر قبلا دچار آپنه شده بودند.

تفاوت مطلق بین این دو گروه اندك بود: 7/1 درصد آنهایی كه دچار ناشنوایی بودند آپنه خواب داشتند؛ این در حالی است 2/1 درصد افرادی كه مشكل شنوایی نداشتند دچار آپنه شده بودند.

دكتر سوا پولوتسكی پژوهشگر آپنه خواب از دانشكده پزشكی جان هاپكینز كه در این بررسی حضور نداشت گفت: اگر ناشنوایی ناگهانی بروز كند من وجود آپنه را بررسی می كنم . تشخیص و درمان این بیماری ساده است.

وی افزود این بررسی نشان نمی دهد كه آیا درمان آپنه خطر ناشنوایی را كاهش می دهد یا خیر.

وی افزود: ممكن است آپنه در خواب خطر ایجاد پلاك در رگها را افزایش داده وعروق مغزی كنترل كننده شنوایی و یا تغذیه كننده اعصاب مسئول شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته این پژوهشگر، با این حال باید تحقیقات بیشتری برای كشف اینكه چه چیزی عامل این ارتباط است و یا اینكه آیا در خود آپنه چیزی وجود دارد كه خطر بروز ناشنوایی را افزایش می دهد انجام شود.

معمولا چنین ناشنوایی فقط در یك گوش روی می دهد و اغلب رفتار پس از چند هفته شنوایی خود را با می یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha