سلامت نیوز: ۶ کنگره علمی - تخصصی با محوریت اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و استراتژی ۲۰۲۰ جهانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید محمد حسین جوادی با اشاره به اهداف برگزاری این 6 کنگره علمی - تخصصی اظهارداشت:‌ این کنگره‌ها با استفاده از ظرفیت‌های کانون‌ها به ویژه کانون‌های دانشجویی و طلاب در راستای اهداف عام‌المنفعه، بشردوستانه، ارتقاء سلامت و کاهش آلام جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: بر این اساس امسال برای نخستین‌بار کنگره‌های علمی در سطح کشور پیش بینی شده است که یک کنگره به صورت کشوری و ۵ کنگره به صورت منطقه‌ای در ۵ نقطه کشور در اسفند امسال و بهار سال آینده برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به حضور ۸۰۰ کانون دانشجویی در سطح کشور ادامه داد: نگاه ما به کانون‌های دانشجویی صرفاً نگاه اجرایی و شرکت در فعالیت‌های امدادی نیست بلکه می‌خواهیم به فعالیت‌های هلال احمر در دانشگاه‌ها هویت بخشیده و در این کنگره‌ها از ظرفیت علمی و تخصصی کانون‌های هلال احمر در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

جوادی ادامه داد: این کنگره‌ها فرصتی است برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف هلال احمر در دانشگاه‌ها و دانشجویان و مردم عادی می‌بینند هلال احمر در زمینه تولید علم و در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت، برنامه توسعه پنجم، استراتژی ۲۰۲۰ و در راستای سند چشم‌انداز کشور هم در جامعه نقش ایفا می‌کند.

وی به تقسیم بندی استان‌ها برای برگزاری کنگره‌ها اشاره کرد و گفت: کنگره نمایش و رقابت ربات‌های نجاتگر با صرفه اقتصادی در حوادث و بلایای طبیعی به میزبانی استان گلستان و با حضور تمام استان‌ها، کنگره نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا با حضور استان‌های مرکزی، همدان، قزوین، کرمانشاه در قم و کنگره حمایت‌های روانی – اجتماعی در بلایا (قبل، حین و بعداز بلایا) با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام در خوزستان برگزار خوهد شد.

جوادی ادامه داد: علاوه بر این کنگره کاروان‌های نیکوکاری، مشارکت اجتماعی و رویکرد اجتماع محور با حضور استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و سمنان به میزبانی خراسان رضوی، کنگره بلایای طبیعی، گروه‌های آسیب‌پذیر، تجارب و آموخته‌ها با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس به میزبانی کرمان و کنگره نقش تکنولوژی و فناوری‌های نوین در مدیریت بحران با حضور استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی استان کردستان از دیگر کنگره‌های علمی این معاونت خواهد بود.

وی با اشاره به مکان حضور همه افراد دانشگاهی در این کنگره‌ها گفت: کنگره‌ها فقط با شرکت اعضای کانون‌ها برگزار نمی‌شود بلکه ما از ظرفیت کانون‌ها برای برگزاری کنگره در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کردیم. اما پیش بینی‌ می‌شود بخش قابل توجهی از مقالات از طرف اعضا به دبیرخانه‌های کنگره‌ها ارسال شود. وظیفه داوری مقالات نیز به عهده کمیته علمی است.

جوادی بیان داشت: نزدیک به ۲۰ دانشگاه‌ و موسسه علمی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موسسه علمی – کاربردی هلال و دانشگاه پیام نور در اجرای این برنامه سازمان جوانان هلال احمر را یاری می‌کنند و این کنگره‌ها در غالب یک همکاری درون بخشی و برون بخشی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌ها توسط دانشگاه‌ها استان‌های مختلف گفت: نحوه برگزاری کنگره‌ها به استان‌های مجری واگذار شده و انتظار می‌رود با توجه به ظرفیتشان برنامه را اجرا کنند. البته برنامه‌ریزی شده تا دربعضی از استان‌ها در کنار کنگره کارگاه‌های علمی هم برگزار شده و در پایان به مقالات بر‌تر جوایزی از طرف سازمان جوانان هلال احمر اهدا ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha